Prețul acțiunilor Nike s-a prăbușit
Publicat de Corina Muntean, 9 octombrie 2024, 10:52 / actualizat: 9 octombrie 2024, 20:03
Cea mai importantă companie de echipament sportiv din lume, Nike, traversează în prezent o perioadă nefastă. Brandul care a inovat mereu pentru a rămâne relevant pare acum învechit și lipsit de idei noi. Cotațiile s-au prăbușit la bursă în vara acestui an, iar brandul american nu și-a mai revenit de atunci.
Prețul acțiunilor Nike s-a prăbușit pe fondul unor greșeli de management care au dus la scăderea vânzării produselor sub acest brand cunoscut.
La începutul lui iulie, acțiunile s-au prăbușit brusc la bursa newyorkeză de la aproximativ 95 de dolari per titlu la 75 de dolari și nu și-au revenit nici în prezent, ele fluctuând în jurul valorii de 80 de dolari. La 1 octombrie, Nike a publicat rezultate dezamăgitoare pentru primele trei luni ale noului an fiscal, care a început la 1 iunie 2024. Veniturile totale au scăzut față de anul anterior cu 10 % la 11,6 miliarde de dolari, iar valoarea câștigului pe acțiune s-a diminuat cu 26 5 la 0,7 dolari, în primul trimestru.
”Scăderea veniturilor era deja așteptată. Cu toate acestea, ceea ce nu a fost anticipat a fost performanța deosebit de slabă a vânzărilor de pantofi de alergare în SUA (-14%) și Europa (-12%). Investițiile mari legate de Jocurile Olimpice de la Paris nu au dat roadele anticipate. În schimb, veniturile din China, unde multe mărci occidentale se confruntă cu dificultăți, au scăzut cu doar 2%. Nike se confruntă acum cu o concurență acerbă în Occident, inclusiv din partea mărcilor europene mai mici On, Hoka și Salomon, dar și a vechiului său rival, Adidas, companii care au umplut rapid rafturile magazinelor clasice în timp ce Nike s-a concentrat pe vânzările directe”, a arătat analistul eToro Bogdan Maioreanu, conform publicației Adevărul.
Din aceste motive, Boardul companiei a decis să-i schimbe conducerea operativă, pentru găsirea unei strategii mai bune de creștere, în condițiile în care produsele sale încep să dispară din tendințele actuale și din preferințele consumatorilor. Veteranul Elliott Hill va prelua conducerea companiei în calitate de CEO și președinte al consiliului de administrație de la fostul director general John Donahoe, care a avut un mandat dificil în ultimii 4 ani. Incapacitatea de a trece de la comportamentul din pandemie la tendințele actuale atât în ceea ce privește stilul, cât și obiceiurile de cumpărare – l-a costat postul Donahoe.
Investitorii așteaptă să vadă cum va reuși noua conducere să orienteze compania spre creștere în acest mediu extrem de competitiv.
În ultimul trimestru, compania a înregistrat însă o creștere de 9% a numărului de investitori români care dețin acțiunile sale pe platforma socială de tranzacționare și investiții eToro. Acest lucru ar putea arăta că investitorii cumpără acțiuni în scădere așteptându-se la o redresare a Nike de către noua conducere.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg. Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45