Povestea unui business empatic

Publicat de Corina Muntean, 10 noiembrie 2020, 10:51
Doi tineri au investit 20.000 de euro într-o afacere cu tricouri organice, chiar în timp de pandemie şi ţintesc vânzări de 600 de tricouri lunar până la final de an. Pe ce mizează ei? Pe empatia clienţilor.
Nichita Brebenel este cofondator al Ronic General Services, un business ce se dorește a fi prietenos cu mediul. Împreună cu partenerul său a hotărât să lanseze un brand-manifest, o colecţie de haine sănătoase concentrate pe binele mediului şi al celor care le poartă, întrucât ambii sunt iubitori de munte și ai sportului în natură. ”Am lansat brandul Empath din dragoste pentru natură, fiindcă ne-am dorit să facem un produs benefic pentru mediul înconjurător şi pentru comunitatea pe care vrem să o creăm”, a declarat Nichita Brebenel pentru Ziarul Financiar. Preţul unui tricou variază între 70 de lei şi 110 lei; și se diferenţiază prin mesajele pe care le include, cu tentă ecologică: „There is no Planet B” (Nu există o variantă B a Planetei), „Mountains are calling” (Munţii ne cheamă) etc. alături de desenele designerilor cu care colaborează. Tricourile propriu-zise sunt din bumbac organic şi sunt importate de la unul dintre cei mai cunoscuţi producători de profil (un producător belgian care este numărul 1 pe plan european şi care a lansat şi o fundaţie cu scopul de a proteja drepturile omului).
Cei doi tineri au început afacerea în pandemie, într-o perioadă în care publicul a început să conştientizeze mai mult decât oricând importanţa atenţiei asupra mediului înconjurător. Produsul a fost bine primit de piaţă, ajungând în cele mai bune luni de la lansare la un volum de 300 de tricouri vândute. Nichita spune că profilul clientului căruia se adresează este al unei persoane de vârstă mijlocie, iubitor de natură şi atent la mediu şi la cei din jur. În ceea ce priveşte investiţia iniţială, aceasta a fost formată din economiile proprii, precum şi din cele ale părinţilor lor. Cea mai mare parte din investiţie a fost direcţionată înspre achiziţia echipamentului de imprimare – despre care antreprenorul spune că este unul dintre cele mai performante din industrie şi, ca să respecte filozofia întregului brand, este şi eco friendly.
Următorul pas? Nichita Brebenel spune că ţintește un volum de 600 de tricouri vândute lunar până la final de an, iar în scurt timp vrea să lanseze noi game de produse (hanorace, dar şi accesorii, ca lenjerie de pat). Pe termen mai lung, vizează expansiunea peste graniţe.
Când vine vorba despre sfaturile pe care le-ar da tinerilor antreprenori asemeni lui, Nichita Brebenel răspunde:
Credeţi în valorile şi convingerile pe care le aveţi şi fiţi perseverenţi – la început este foarte greu, mai ales dacă nu ai suficiente resurse – în schimb este un parcurs foarte frumos, ai multe de învăţat şi, oricât de greu ar fi, la final nu are cum să îţi pară rău.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Târgu Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, 94,9 FM-Borsec, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.
Sursa: Ziarul Financiar