„Porcul crescut românește” nu se prea găsește în hipermarketuri

Publicat de radiomures, 18 decembrie 2017, 15:00
În urmă cu două luni, o fundație a lansat o inițiativă națională pentru sprijinirea fermelor românești, ”Porc Crescut Românește”.
Inițiativa beneficiază de suportul unui mare lanț comercial și este salutată și de fermierii români.
Totuși, în ultimii ani au mai fost astfel de inițiative care nu au adus nici un beneficiu pentru fermieri, spune președintele Asociației Producătorilor de Carne de Porc din România (APCPR), Ioan Ladoși:
Ideea este că au mai fost anterior inițiative similare care au pornit fulminant cu lansări extraordinare și care, din păcate, ulterior s-au dezumflat. Sperăm ca de data asta lucrurile să se schimbe. Au fost un set de prime acțiuni care s-au derulat în parteneriat cu cel mai mare lanț de retail din România. Cert este că începe să se vadă, cel puțin declarativ, un interes sporit al retailer-ilor către carnea de porc românească.”
Producătorii de carne de porc din România spun că, la această dată, jumătate din necesarul de carne de porc de pe piața internă este acoperit din producția internă, restul din export.
Cererea a crescut în ultimele zile, ca în fiecare an înainte de Crăciun, însă există suficiente preparate și sortimente pentru toate gusturile și buzunarele.
Cristina Bulbescu