Poliția Locală Târgu Mureș devine entitate cu personalitate juridică
Publicat de Corina Muntean, 4 octombrie 2021, 14:04 / actualizat: 4 octombrie 2021, 17:11
Direcția Poliția Locală a ieșit din structura organizatorică a municipiului Târgu Mureş, devenind instituție publică de interes local cu personalitate juridică, odată cu votul consilierilor locali, din 30 septembrie.
Nu toți consilierii locali au votat acest proiect de hotărâre. Unii sunt de părere că există riscul ca polițiști să fie scoși de pe teren pentru a face munci administrative.
Consilierul local Radu Bălaș, de la POL, observă că din noua organigramă au dispărut posturile de directori adjuncți, iar în această situație directorul executiv poate delega arbitrar atribuțiile:
În această fază de transformare a Poliției Locale, mai mulți polițiști vor deveni de fapt niște birocrați pentru că organigrama va fi de așa natură încât s-au înființat anumite posturi pentru personal TESA care care vor fi preluate de polițiști. Poliția Locală este singura direcție din Primărie care nu are directori adjuncți, posturi care au fost desființate oarecum abuziv acum câțiva ani, și astfel directorul Poliței își poate delega atribuțiile cui vrea el. De asemenea, deocamdată nu a fost consultată nici Comisia de ordine publică din Primărie, nici sindicatul din Poliția locală, deci au fost sărite câteva etape legale.
Președintele CNSLR Frăția, Călin Cociș, structură din care face parte sindicatul Forum din Primăria Tg. Mureș este de altă părere, susținând că sindicatele au fost consultate înainte de votarea proiectului de hotărâre:
În 28 septembrie, am primit materialele care urmau să intre în ședința de Consiliu Local, iar în 29 ni s-a trimis și o adresă prin care ni se solicita punctul de vedere privind noua organigramă a Poliției Locale. Am răspuns, în sensul în care noi solicitam ca salariații să-și păstreze toate drepturile pe care le-au avut înainte de a avea personalitate juridică și, pentru persoanele cărora li s-au desființat funcțiile, să le fi oferite funcții similare în noua organigramă. Dacă nu se va ține cont de propunerile noastre, vom acționa în sensul în care să reprezentăm membrii de sindicat care vor avea probleme în ceea ce privește noua organigramă.
Viceprimarul mun. Tg. Mureș, Portik Vilmos a precizat că de acum încolo, Poliția Locală va putea face propriile achiziții, fără să mai depindă de celelalte direcții din Primărie. În acest fel se vor putea înlocui mai rapid autoturismele sau tehnica de calcul învechite.
Va crește și numărul persoanelor din TESA, fără însă a fi afectată munca de teren a polițiștilor locali, a asigurat Portik:
Vor avea personal pentru contabilitate, pentru partea juridică, logistică și resurse umane. Oamenii care acum sunt pe teren, vor rămâne, și va crește numărul posturilor. Chiar dacă în organigramă lipsesc posturile de director adjunct, șeful de serviciu de la Ordine și Liniște publică, înlocuiește directorul executiv în cazul în care lipsește. Ne-am propus niște scopuri la care ar trebui să ajungem, și după un an de zile iarăși o să reorganizăm, dar până atunci măcar achizițiile, din punctul de vedere al echipamentelor și tot ce este necesar pentru buna funcționare, o să avem rezolvate.
Poliția Locală Tg. Mureș trebuie să facă alți câțiva pași pentru a obține faptic personalitatea juridică. Până la 1 ianuarie anul viitor trebuie să obțină Codul Unic de Înregistrare de la Ministerul Finanțelor, să preia patrimoniul și să i se aprobe bugetul pe 2022.
Orașul va fi delimitat pe mai multe sectoare, fiecare cu un responsabil din partea poliției locale, care ține legătura cu locuitorii zonei respective. În acest sens, polițiștii din teren vor fi dotați cu sisteme portabile de supraveghere audio-video.
Valeriu Russu