Planurile-cadru pentru învăţământul liceal, realizate de o comisie coordonată de Academia Română

Publicat de Corina Muntean, 15 ianuarie 2018, 18:48 / actualizat: 15 ianuarie 2018, 20:57
Ele se află în consultare publică, şi vor fi implementate doar după o dezbatere temeinică la nivel naţional, a anunțat la Tg. Mureș ministrul Educaţiei Naţionale, Liviu Marian Pop.
El a explicat că, oficial există trei variante, ar putea să mai apară și altele, iar în 24 ianuarie se termină dezbaterea publică:
Nu ne grăbeşte nimeni, pentru că aceste planuri-cadru vor fi implementate cu actuala generaţie de clasa a V-a. Nu avem astăzi elementele să spunem că şi generaţia de clasa a VI-a va intra pe aceste planuri-cadru. Oficial sunt câteva sute de propuneri, fondul rămâne acelaşi: ce vrem să facem în cele 30 de ore cu elevii de la liceu, care este idealul educaţional, cum arată profilul absolventului de liceu, filieră teoretică, că despre ei discutăm. Urmează şi la filiera tehnologică să intrăm în dezbatere publică, în mijlocul acestui an, cu planurile-cadru. Vă spun că nu le-a făcut ministrul educației aceste modele, e o comisie coordonată de Academia Română.”
În luna decembrie 2017, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei au lansat o primă etapă a procesului de consultare publică privind planurile-cadru pentru învăţământul liceal, filiera teoretică.
Variantele supuse consultării au fost construite pornind de la competenţele ce urmează a fi dobândite de elevi la finalul claselor a X-a şi a XII-a, cum sunt ele definite de profilul absolventului.
Se urmărește eliminarea unor incoerenţe ori dezechilibre din actualele planuri-cadru şi dezvoltarea unor oferte educaţionale care să corespundă aşteptărilor elevilor ce au optat pentru un anumit profil sau specializare.
Valeriu Russu