Piața moto din România a crescut cu aproape un sfert față de anul trecut
Publicat de Corina Muntean, 24 noiembrie 2020, 17:14
Multe activități au de suferit în această perioadă dificilă, însă în orice criză se găsește cel puțin o oportunitate: de exemplu, piața moto din România, care a crescut cu aproape un sfert față de anul trecut.
Pasiunea pentru motociclete a crescut și pe timp de pandemie. Această tendință e dovedită de statistica pieței moto din România, piață care a înregistrat o creştere de 22,8% în primele zece luni ale anului, faţă de datele raportate în aceeaşi perioadă din 2019. Iar lucrurile bune pentru acest cei care activează pe segment de piață nu se opresc aici: achizițiile de motocicluri au înregistrat în octombrie cea mai mare creștere din acest an (+82,2%).
Conform Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme -APIA, segmentul motocicletelor a consemnat un salt al înmatriculărilor de 9,3%, în timp ce ATV-urile au crescut cu 46%, de la un an la altul. Pe de altă parte, categoria scutere a scăzut cu 9%. Analiza APIA arată că anul 2020 a debutat cu o creştere consistentă pe piaţa moto din România (30,5% în ianuarie şi 63% în februarie), după care luna aprilie a reflectat impactul pandemiei COVID-19, cu o scădere abruptă de 59,1%. Acelaşi trend a continuat şi în luna mai (-12,9%), după care piaţa a revenit pe plus, în ultimele cinci luni: iunie (+33,8%), iulie (+10,5%), august (+46,3%), septembrie (+68,9%) şi octombrie (82,2%). Mărcile joacă și ele un rol important în alegerea românilor.
În primele zece luni din 2020, în topul celor mai vândute mărci de motociclete , primul loc este ocupat de BMW – cu 348 de unităţi (20,2% cotă de piaţă), urmat de Honda – cu 319 unităţi (18,5% cotă de piaţă), Kawasaki – cu 209 unităţi (12,2% cotă de piaţă), Yamaha – cu 184 de unităţi (10,7% cotă de piaţa) şi KTM – cu 153 de unităţi (8,9% cotă de piaţă). De asemenea, la scutere, primele cinci poziţii ale clasamentului sunt ocupate de Piaggio – cu 97 de exemplare, Yamaha (70), SYM (57), BMW (36) şi Honda (24). La categoria ATV conduce CF MOTO, cu 1.451 de unităţi înregistrate, urmată de Linhai – cu 315 unităţi şi TGB – cu 155 de unităţi.
Din punct de vedere al analizei teritoriale, zonele în care s-au înmatriculat cele mai multe motociclete sunt: Municipiul Bucureşti (706 unităţi şi 41% din total) şi judeţele Ilfov (110 unităţi şi 6,4% din total), Cluj (98 de unităţi şi 5,7% din total), Constanţa (66 de unităţi şi 3,8% din total) şi Sibiu (62 de unităţi şi 3,6% din total). Adevărul este că un showroom care vinde scutere și motociclete poate fi o afacere destul de profitabilă.
În perioadele economice dificile ca cea de-acum, când toată lumea este interesată să facă economii, scuterele și motocicletele se numără printre cele mai atractive moduri de transport, care pe lângă accesibilitatea prețului, te pot ajuta să eviți blocajele rutiere.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Târgu Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, 94,9 FM-Borsec, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.
Sursa: www.apia.ro