Piaţa globală a produselor şi serviciilor dedicate animalelor de companie continuă să se dezvolte în ritm susținut
Publicat de Corina Muntean, 31 august 2022, 09:43
În ciuda pandemiei, a crizei prețurilor din energie și a războiului din Ucraina, piaţa globală a produselor şi serviciilor dedicate animalelor de companie continuă să se dezvolte în ritm susținut.
Dependența de tehnologie a transformat treptat societatea umană făcând ca membrii ei să fie mai individualiști, mai retrași și mai pretențioși în privința nivelului de trai. Ca o compensare a lipsei tot mai vizibile de socializare fizică, de contact direct al omului cu omul, a crescut cererea globală pentru animalele de companie și produsele și serviciile destinate acestora. Piaţa globală a produselor şi serviciilor dedicate animalelor de companie valora anul trecut 232 miliarde de dolari, dar estimările vizează o creştere de până la 350 de miliarde de dolari, la finele anului 2027, arată o analiză de specialitate, realizată de platforma de investiţii eToro. Conform analiștilor eToro, industria produselor pentru animale de companie a crescut cu aproape 70% în ultimul deceniu, depăşind economia globală, care a crescut doar cu aproape 40%. În acest cadru, deţinerea de animale de companie se află pe un trend ascendent, iar dintre ţările Uniunii Europene (UE), România are cel mai mare procent de gospodării cu pisici (48%) şi câini (45%). La nivelul anului 2021, aproape jumătate (46%) din toate gospodăriile aflate în UE deţineau cel puţin un animal de companie, în creştere faţă ponderea de 38%, din 2020. Statistica oficială relevă faptul că în întreaga Europă există 93 de milioane de câini şi aproximativ 113,6 milioane de pisici, ceea ce face ca acestea din urmă să fie animalele de companie preferate în gospodăriile de pe continent. Prin comparație, în SUA, aproximativ 70% dintre gospodării deţin, în prezent, un animal de companie, după ce, în urmă cu 30 de ani, procentul era de doar 56%.
Potrivit eToro, un număr mare de companii cotate la bursă profită de aceste tendinţe. Printre acestea se numără: companiile producătoare de hrană pentru animale, magazinele online, specialiştii în sănătatea animalelor de companie şi, în ultimul timp, companiile de asigurări. Iar industria de profil continuă să se dezvolte făcând loc unor noi și noi linii de afacere, cu potențial mare de profit. Un studiu recent a dezvăluit că tipul de animal de companie pe care îl deţin persoanele sau la care sunt expuse ar putea influenţa comportamentul investiţional. Astfel, proprietarii de câini sunt predispuşi să îşi asume mai multe riscuri de investiţii decât proprietarii de pisici.
Într-un alt studiu, realizat de aceiaşi cercetători, s-a constatat că expunerea la imagini cu câini i-a determinat pe participanţi să fie mai predispuşi să investească mai mulţi bani în acţiuni. Așadar, dacă vreți să investiți la bursă, luați-vă un câine.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg. Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.