Peste 42.000 de apeluri în legătură cu COVID-19 la 112, în ultimele 2 luni

Publicat de MIRELA ROTAR, 15 mai 2020, 13:50
În cele două luni în care pe teritoriul României a fost decretată stare de urgență, la nivel național, au fost înregistrate 42.173 de apeluri la 112 referitoare la virusul COVID-19.
Principalele motive au vizat semnalarea unor simptome asociate noului coronavirus și informații cu privire la restricțiile impuse prin ordonanțele militare, a informat vineri Serviciul de Telecomunicații Speciale.
Cele mai multe apeluri privind COVID-19 au fost în București (7.137), Timiș (2.936) și Brașov (1.962). Cele mai puține apeluri pe această problematică s-au primit în județele Harghita (166), Sălaj (225) și Caraș-Severin (249).
Volumul cel mai ridicat al apelurilor la 112 referitoare la coronavirus a fost în perioada 12 – 30 martie a.c., când media zilnică a fost de aproape 1.300 de apeluri.
STS amintește faptul că, la debutul pandemiei, principalele motive de apelare erau de informare din partea persoanelor care se întorceau sau au avut contact cu cei care reveneau din țări afectate de virusul Sars-Cov-2, iar ulterior o mare parte dintre apelanți au solicitat date suplimentare despre restricțiile impuse sau au anunțat nerespectarea acestora.
Încă de la debutul stării de urgență, Serviciul de Telecomunicații Speciale, în calitate de administrator al Serviciului 112, a luat toate măsurile pentru a asigura preluarea 24/7 a apelurilor, chiar și în condiții de supraaglomerare. În cele două luni nu au existat dificultăți operaționale sau tehnice în preluarea și procesarea apelurilor la numărul de urgență.
În perioada 16 martie – 14 mai a.c., operatorii STS au preluat în total 1.558.679 de apeluri la 112, dintre care 832.226 au reprezentat urgențe, 5,07% fiind apeluri pe problematica noului coronavirus.
Pentru optimizarea modului de tratare a apelurilor la numărul unic de urgență 112, împreună cu Departamentul pentru Situații de Urgență și Ministerul Sănătății, în funcție de evoluția situației, a fost actualizat indexul de clasificare a apelurilor potrivit situațiilor raportate de cetățeni.
Virgil Natea