Peste 20.000 de mureșeni au probleme cu actul de identitate

Publicat de radiomures, 27 octombrie 2016, 18:59
Este vorba de peste 17.000 de persoane cu acte de identitate expirate și circa 4.000 de minori fără buletin, din județul Mureș.
Ca atare, directorul Direcţiei Judeţene de Evidenţa Persoanelor Mureș, Codruța Sava invită cetăţenii județului Mureș să intre în legalitate cu actele de identitate:
Sunt așteptați la ghișeele serviciilor publice comunitare locale de evidența parsoanelor, cei care au actul de identitate expirat, acte de identitate deteriorate, pierdute, furate, distruse sau anulate, ori persoana și-a schimbat numele sau prenumele. La fel, la schimbarea domiciliului sau apolte cazuri, dar nu excludem nici minorii care au împlinit 14 ani nu au obținut primul act de identitate.”
Actul de identitate se mai preschimbă atunci când se schimbă denumirea străzii sau se renumerotează imobilul, se schimbă rangul localității sau se rearondează, fotografia nu mai corespunde cu fizionomia titularului sau acestuia i se atribuie un nou cod numeric personal.
Cetăţenii au obligaţia să solicite Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor eliberarea unei noi cărţi de identitate cu cel puţin 15 zile înainte de expirarea termenului de valabilitate al actului de identitate deţinut, dar nu mai devreme de 180 zile, sau, în termen de 15 zile de la producerea unor modificări în statutul civil. În cazul minorilor, termenul este de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani.
Prin prezentarea în termenul legal la sediile serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu/reşedinţă al persoanei fizice interesate, se evită atât aglomeraţia, cât şi eventuala aplicare de amenzi cuprinse între 40 şi 80 lei.
Valeriu Russu