Pandemia de coronavirus a readus în atenția publicului afacerile de curățenie
Publicat de Corina Muntean, 26 august 2020, 10:56
A fost unul din domeniile impulsionate de teama de răspândire a infecției, cu toate că la nivel de țară acționariatul firmelor care au ca obiect această activitate este în mare parte românesc.
Cele mai mari 10 companii din piața locală de curățenie au concentrat 16% din cifra de afaceri totală a industriei în 2018 și sunt deținute în proporție de 100% de persoane fizice și juridice românești. Afacerile sunt pe un trend pozitiv și vor rămâne așa, chiar dacă 2020 este un an greu pentru toată lumea, iar profitul firmelor de curățenie merge mână în mână cu bunăstarea celorlalte afaceri sau activități care au nevoie de astfel de servicii.
Odată cu conștientizarea importanței prevenirii răspândirii coronaviruslui, prezența produselor de dezinfecție în orice spațiu deschis publicului, cât și dezinfectarea periodică a spațiilor private aglomerate reprezintă cerințe obligatorii în momentul de față. Firmele de curățenie românești s-au adaptat și oferă în prezent soluții viabile mediului de afaceri local. Cifra de afaceri a pieței locale de servicii de curățenie (fie că este vorba despre întreținerea curățeniei, curățenia generală sau post-construcție) a crescut cu 21% față de 2017, respectiv cu 120% față de 2009, ajungând la 1,8 miliarde de lei în 2018.
Într-un recent raport de piață, analiștii firmei de consultanță KeysFin estimează o continuare a ritmului de creștere la aproape 2 miliarde de lei în 2019 și stabilizarea pieței pentru 2020.
Piața locală de curățenie a crescut susținut în ultimii 10 ani, atât datorită creșterii nivelului de trai și avansului tehnologic (echipamente profesionale care reduc numărul angajaților implicați în acest proces), cât și datorită accesibilității domeniului – forța de muncă cu un cost relativ redus, care are o productivitate de 2 ori mai mare. În 2020 și în anii următori cuvântul de ordine va fi siguranța, iar siguranța sanitară, mai ales în spațiile publice, se obține apelând la astfel de firme specializate.- arată Roxana Popescu, Managing Director KeysFin. Astfel că, dacă sunteți încă în căutare de idei pentru a deschide o afacere, acest domeniu pare să fie unul promițător și cu risc mai redus decât altele, în condiții de pandemie. De menționat că din cele peste 4,2 mii de firme analizate, jumătate au reușit să iasă pe profit, mai puțin de un sfert au fost pe pierdere, iar restul au înregistrat un rezultat nul în 2018.
Potrivit analiștilor KeysFin, dacă vreți să faceți o afacere în domeniul curățeniei, vă puteți concentra forțele și canaliza energiile pe unul din cele 3 segmente majore (comercial – clădiri de birouri, magazine; industrial – depozite, spatii de productie, hale industriale, parcări subterane, spații care necesită operațiuni de specifice de curățenie, și rezidențial – case sau apartamente).
Sursa: www.keysfin.com
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Târgu Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, 94,9 FM-Borsec, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.