UPDATE: Cinci investitori au depus oferte pentru realizarea Autostrăzii Ploieşti-Braşov
Publicat de Corina Muntean, 17 decembrie 2018, 18:42 / actualizat: 18 decembrie 2018, 8:28
UPDATE ora 20,00: Cinci investitori au depus oferte pentru atribuirea contractului de parteneriat public-privat pentru realizarea Autostrăzii Ploieşti-Braşov.
Astăzi a fost ultima zi de depunere a cererilor de participare. Ofertele au fost deschise în prezenţa investitorilor privaţi.
Într-un comunicat al guvernului se precizează că numărul acestora arată atât interesul investitorilor pentru proiectele strategice ce urmează să fie realizate în parteneriat public-privat, cât şi încrederea mediului de afaceri în economia românească.
Proiectarea şi construirea autostrăzii Ploieşti-Braşov se va realiza prin parteneriat public-privat instituţional, adică printr-o societate de proiect ce va avea ca acţionari partenerul public, Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi un partener privat, desemnat în urma procedurii de achiziţie publică, prin negociere competitivă, procedură care începe practic de astăzi.
Autostrada Ploieşti-Braşov are o durată de proiectare, execuţie şi operare de 24 de ani. În proiect este inclusă şi operarea tronsonului de autostradă Bucureşti-Ploieşti, încă de la semnarea contractului de atribuire.
Valoarea estimată pentru acest contract este de aproape 1,4 miliarde de euro.
********
Oferte sau clarificări pentru licitaţia la proiectul tronsonului Ploieşti-Comarnic-Braşov de pe A3. Companiile interesate de proiectul tronsonului Ploieşti-Comarnic-Braşov de pe Autostrada A3 mai pot depune doar astăzi oferte sau clarificări pentru contractul scos la licitaţie prin soluţia parteneriatului public-privat.
Premierul Viorica Dăncilă a anunţat săptămâna trecută că la jumătatea lunii ianuarie va fi desemnat şi câştigătorul licitaţiei, fiind depuse deja 18 oferte de la constructori.
Proiectarea şi execuţia ar urma să dureze patru ani, iar durata de întreţinere şi operare de către partenerul privat este de 20 de ani. Statul va contribui cu 25%, iar partenerul privat cu 75% din sumele necesare. Costul estimat al acestei investiţii se ridică la aproximativ 1,4 miliarde de euro.