O rază de speranță pentru cei care și-au pierdut jobul dar nu și îndemânarea

Publicat de Corina Muntean, 7 iulie 2020, 11:00 / actualizat: 9 august 2020, 11:59
Un bunic mexican rămas fără loc de muncă din cauza pandemiei a devenit o senzaţie pe YouTube, relansându-se cu peste 1,3 milioane de vizualizări.
Un mexican în vârstă de 78 de ani a devenit o vedetă a gătitului pe YouTube după ce pandemia de COVID-19 l-a obligat să rămână acasă.
‘A fost un boom. Încerc să îi fac pe oameni să se distreze, asta este cel mai important pentru mine‘, a povestit Carlos Elizondo Frias, cunoscut de cei 420.000 de abonaţi ai săi drept ‘Tito Charly’. Majoritatea celor nouă filmuleţe postate de acesta pe YouTube îl arată în bucătăria sa, preparând carne uscată, brânză la grătar, cârnaţi şi prăjituri. Clipurile sunt titrate în engleză, pentru ca să înțeleagă toată lumea rețetele sale. Filmuleţele vesele – dintre care unul îl arată pe septuagenar chiar începând să danseze în timp ce găteşte – au avut parte în scurt timp de peste 1,3 de milioane de vizualizări pe YouTube. Mexicanul, tatăl a trei fiice şi bunicul a şase nepoţi, a fost însă toată viaţa un întreprinzător. Elizondo Frias a deţinut o companie de transport şi apoi a furnizat de energie electrică pentru clădirile aflate în construcţie. După ce s-a retras din afacere, iar fiicele sale s-au căsătorit, el s-a angajat ca ambalator de produse la un supermarket pentru a se întreţine cu alţi vârstnici care lucrau acolo şi a câştiga câţiva pesos în plus. Odată cu izbucnirea pandemiei, ambalatorii vârstnici – printre categoriile cele mai expuse riscului – au fost trimişi acasă şi Elizondo s-a trezit brusc activitate. Cei care l-au salvat de izolarea totală au fost fiica sa cea mai mică, Veronica şi fiul ei, care au venit cu ideea lansării canalului de YouTube, iar Elizondo a început să apară în videoclipuri filmate parţial de Veronica, a cărei voce poate fi uneori auzită pe fundal.
Cum românii sunt obișnuiți să gătească mult acasă, iar unii chiar au deja canale care se bucură de mulți urmăritori cu sute de mii de abonați, precum Jamila sau Camelia- GăteșteUșor, nu este niciun impediment dacă vă pricepeți la arta gătitului să vă încercați șansa aceasta, în online. Dacă reușiți să vă faceți remarcați, câștigurile vor veni apoi din publicitatea angrenată de clipurile înregistrate și vizionate de cei mulți, interesați de subiect.
Nu trebuie decât să vă găsiți singuri brandul care vă reprezintă și sub care să vă deschideți canalul care vă poate scoate din anonimat.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg.Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, 94,9 FM-Borsec, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.