Numărul angajaților care vor să renunţe la programul de lucru standard este în creştere

Publicat de Corina Muntean, 19 noiembrie 2020, 17:11
După ce s-au obișnuit cu munca de acasă, acum, din ce în ce mai mulți angajați, vor să lucreze după un program cât mai flexibil, nu cel de la birou. Cel puțin asta indică un studiu recent, realizat în mai multe țări și anume că peste o treime dintre angajaţi vor să lase în urmă programul de lucru standard.
Patru din zece angajaţi globali (39%) îşi doresc să lase în urmă programul de lucru standard, între 9:00 – 17:00, iar numărul acestora este şi mai mare pentru cei cu vârste între 25 şi 34 de ani, relevă o nouă cercetare globală comandată de Kaspersky. Conform cercetării, aproape trei sferturi dintre cei chestionaţi doresc să reorganizeze modul tradiţional de lucru pre-COVID-19 şi, în loc să se întoarcă la desfăşurarea activităţilor obişnuite de la locul de muncă, îşi modelează acum un viitor de business în condiţiile lor. Și asta, fie pentru că în acest mod îşi petrec mai mult timp cu cei dragi (47%), economisind bani (41%) fie pentru că s-au obișnuit să muncească de la distanţă (32%).
Numărul celor care vor să renunţe la programul de lucru standard 9:00 – 17:00 creşte la 44% în categoria de vârstă 25 – 34 de ani, iar 34% din angajați sunt gata să spună adio birourilor fixe şi aproximativ o treime din ei (32%) vor să termine cu săptămâna de lucru de cinci zile. Potrivit sursei citate, 32% dintre angajaţi consideră acum munca la distanţă ca fiind al treilea cel mai mare beneficiu care vine ca un avantaj secundar al pandemiei actuale, după timpul petrecut cu familia (47%) şi economisirea banilor (41%).
Studiul sugerează că, totuşi, pe măsură ce angajaţii continuă să adopte noile modalităţi de lucru mai flexibile, este esenţial ca organizaţiile să mărească şi să adapteze sprijinul pe care îl oferă. Având în vedere că peste o treime din forţa de muncă (38%) necesită mai mult sprijin tehnologic din partea organizaţiei lor atunci când lucrează de la distanţă, nevoia de a furniza instrumentele şi tehnologia necesare pentru a menţine utilizatorii productivi, conectaţi şi în siguranţă nu a fost niciodată mai mare’, apreciază Kaspersky.
Studiul a fost realizat de firma de cercetare independentă Censuswide, în octombrie 2020, pe 8.076 de angajaţi ai companiilor mici şi mijlocii (10 – 250 de angajaţi) din Brazilia, Belgia, China, Franţa, Germania, Italia, Japonia, Luxemburg, Malaezia, Mexic, Olanda, Rusia, Spania, Africa de Sud, Turcia, Emiratele Arabe Unite, Marea Britanie şi SUA și, la cum au decurs lucrurile și la noi pe vreme de pandemie, ar putea fi valabil, în mare parte și pentru businessul din țară.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Târgu Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, 94,9 FM-Borsec, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.
Sursa: www.kaspersky.com