Număr de telefon special pentru copii în domeniul Protecției Consumatorilor

Publicat de MIRELA ROTAR, 14 martie 2019, 12:26
Inițiativa aparține Asociației pentru Protecția Consumatorilor InfoCons și are scopul de a educa tinerii de a fi mai responsabili privind produsele ce le consumă, dar și să facă reclamații dacă serviciile sau produsele sunt neconforme.
InfoCons Junior este noul serviciu care va deveni funcțional de mâine, 15 martie, când este marcată Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor.
021-9615 este numărul de telefon la care elevii pot solicita consiliere, informare și pot depune o s esizare, a precizat pentru Radio Târgu-Mureș președintele Asociației InfoCons, Sorin Mierlea:
Lansăm programul InfoCons Junior pentru toți copiii din învățământul preuniversitar care pot lua o atitudine, să facă o sesizare, o reclamație, o consiliere sau o consultanță în domeniul Protecției Consumatorilor pentru a putea avea, măcar pe viitor, consumatori mai informați și de a avea, până la urmă, această atitudine de a face o sesizare, de a încerca să schimbe ceva în momentul în care văd o nedreptate sau văd că le sunt încălcate drepturile și obligațiile. Din această perspectivă, cred că este unul dintre cele mai importante mesaje pe care le putem da, în zona de educație, de informare de a forma consumatori la un standard european.
Proiectul se derulează în parteneriat cu Ministerul Educației, prin urmare, în fiecare unitate de învățământ preuniversitar din țară vor fi lipite afișe cu noul serviciu și număr de telefon destinat tinerilor și copiilor.
Mai multe informații se pot obține pe pagina de internet: www.infocons.ro.
Cristina Bulbescu