Noua organigramă a Primăriei Târgu Mureş, votată cu emoţii în Consiliul Local
Publicat de Rotar Mirela, 1 iulie 2024, 13:00 / actualizat: 8 iulie 2024, 12:23
Consilierii locali ai municipiului Târgu Mureş au avut nevoie de 40 de minute şi o pauză de consultări pentru a vota proiectul de hotărâre privind noua organigramă a Primăriei. Asta deşi s-a aflat în dezbatere publică şi a fost analizata de comisiile de specialitate ale consiliului.
Consilierii locali POL, PNL, dar şi reprezentanţii sindicatului au ridicat o serie de întrebări privind procedura de înaintare a proiectului, dar și obligativitatea votării acestuia a fost subliniată de Kiss Zoltán, consilier PMP:
Această organigramă trebuia făcută mai de demult. Nu acum așa pe repede înainte. (…) Dar, dacă noi nu votăm această organigramă, am înțeles că Primăria va intra într-un blocaj. Există și adresa de la Finanțe, prin care, dacă nu ne încadrăm până în data de 30 iunie, se suspendă alocarea de sume defalcate și va trebui să ținem cont și de această treabă. Cum o fi ea, eu zic că trebuie să o votăm ca să nu blocăm Primăria. Mai ales că într-un blocaj se vor crea costuri în plus la neexecutarea contractelor și vor fi penalități, pe care tot din buget le vom plăti.
Din dezbateri a reieşit că în ultimele 3 luni sumele aferente municipiului Târgu Mureş au fost blocate în Trezorerie ca urmare a neadoptării măsurilor de disciplină economico-financiară adoptate prin Legea nr. 296/2023.
După o pauză de consultări, consilierii au votat noua organigramă, care prevede că din 699 de posturi cât are în prezent UAT Târgu Mureş, din care 90 de conducere, vor rămâne 629 de posturi, din care 50 de conducere.
Primarul municipiului Târgu Mureş, Soós Zoltán, a explicat pentru Radio Tg.Mureș că sumele blocate în Trezorerie vor fi restituite municipiului:
Aș dori să precizez că Primăria nu a pierdut bani, pierde bani dacă nu se votează organigrama. Faptul că sunt reținute anumite sume, sunt reținute pentru că Prefectura a informat Trezoreria, pe baza unei alte informări din noiembrie, dar legea zice că până în 1 iulie trebuie schimbată organigrama. Noi am respectat acest termen. Este aprobat. (…) Eu sper că putem lucra mai departe și că se eliberează și fondurile care se pot plăti pentru firmele care execută investițiile în oraș.
Acesta a mai spus că în următoarele 6 luni se poate reveni asupra actualei modificări a Organigramei Primăriei Tg.Mureș.
Autor: Sanda Vițelar