Noua organigramă a primăriei Târgu Mureș propune reducerea cu circa 25 la sută a angajaților
Publicat de Corina Muntean, 29 ianuarie 2021, 14:34 / actualizat: 29 ianuarie 2021, 17:53
Această măsură ar duce la o economie salarială anuală de circa 3 milioane de euro, a declarat primarul Soos Zoltan, care a insistat pe reducerea aproape la jumătate a funcțiilor de conducere.
În acest moment, spune primarul municipiului Târgu Mureș, organigrama este supradimensionată, în special în ce privește funcțiile de conducere, gradul de ocupare a acestora fiind la nivelul maximal permis de lege, respectiv 12% din numărul total de angajați:
La 15 oameni, avem uneori un șef serviciu, un director sau director adjunct. Din cei 1317 angajați care primesc salarii de la primăria Târgu Mureș și de la serviciile subordinate, propunem să rămânem circa 980 de personae. Iar în ceea ce privește funcțiile de conducere , le vom reduce cu 40 la sută, de la 58 acum la 37 funcții. Prin aceste eficientizări, estimăm să avem o economie la buget de circa 3 milioane de euro anual.
Odată cu lansarea în consultare publică a proiectului noii organigrame, primarul Municipiului Târgu Mureș a cerut tuturor celor interesați să trimită sugestii în termen de 45 de zile.
Președintele CNSLR Frăția Mureș, Călin Cociș, a reproșat conducerii Primăriei faptul că nu a consultat și sindicatul reprezentativ ”Forum” pentru noua organigramă:
Nu a avut loc nicio consultare oficială privind reorganizarea la nivelul municipiului Târgu Mureș. Atâta timp cât proiectul de hotărâre privind noua organigramă este pus în transparență public, etapa de consultare cu sindicatul trebuia să aibă loc înainte ca acest document să fie public. Pentru că, chiar dacă este un proiect, e vorba de situația viitoare a locurilor de muncă. Nu știm, vor fi mai puțini salariați, vor fi mai mulți, se vor face mutații între compartimente, direcții și alte entități ale municipiului, vor avea loc diminuări sau majorări salariale – toate chestiunile acestea se discută într-un cadru formal și așa cum prevede legea.
Printre anomaliile actualei organigrame, primarul Soos Zoltan a amintit faptul că nu există niciun angajat pe post de șofer, toți fiind încadrați ca inspector. La fel, toate secretarele de la birouri și cabinete sunt încadrate pe funcția de șef serviciu.
Acesta este unul din motivele pentru care primarul municipiului Târgu Mureș dorește ca personalul să fie angajat corespunzător pe post, în urma promovării unor concursuri.
Soos Zoltan subliniază că cei care nu doresc să se prezinte la concurs sau nu vor lua concursul vor beneficia de toate drepturile legale, cu excepția acordării de salarii compensatorii.
Valeriu Russu