Nouă metodă de înșelăciune pe internet: adopția de animale
Publicat de radiomures, 23 aprilie 2018, 17:21
A dorit să adope un cățel și a dat curs unui anunț de pe internet. Așa pare să fi ajuns un mureșean pe punctul de a fi înșelat de către o pretinsă posesoare de câine din România, dar care locuiește în Italia.
Bărbatul povestește că a corespondat prin mail cu femeia și totul a decurs normal până când a fost contactat de o firmă de transport care i-a cerut bani în avans pentru a-i aduce cățelul acasă:
De acolo a pornit că ea este în Italia și că nu trebuie să plătim cățelul, doar transportul din Italia până în România. Într-adevăr ne-a și contactat pe mail o firmă de transport care se ocupă cu așa ceva și care pretintea suma de 300 de lei. Trebuia să depun banii pe o adresă din Camerun. Deci nu se mai lega nimic. Am căutat pe internet firma de transport care nu era de găsit. Chiar și site-ul de pe care am comandat… pe mail mi s-a răspuns că site-ul nu poate fi contactat. Chiar mă întreb oare câți oameni au fost păcăliți astfel?”
Românii au reclamat înșelăciuni pe internet din cele mai variate, dar adopția de animale pare să fie o noutate.
Sfaturile pentru a le evita rămân aceleași spune șeful Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorului Brașov, Sorin Susanu:
Pentru ca clienții să nu fie păcăliți este important să verifice pagina de internet de unde fac achiziția. Segmentul de care discutăm este cel al platformelor care găzduiesc mică publicitate și anunțuri unde lucrurile trebuie să fie verificate cu mai multă atenție. Ca urmare, le recomand să nu plătească în avans absolut niciun ban sau dacă o fac, să o facă doar în baza unor documente justificative. Totodată să se înțeleagă ca firma de curierat să le ofere posibilitatea de verificare a coletului.”
Polițiștii nu au primit sesizări privind asemenea metode de înșelăciune pe internet, dar atrag atenția că persoanele rău intenționate caută mereu modalități ilegale de a face bani și de multe ori vinovații sunt greu de găsit.
Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Județean de Poliție Harghita, Gheorghe Filip:
În momentul în care cineva ne solicită diferite sume de bani, atunci deja trebuie să ne punem întrebări dacă să dăm crezare sau nu. Întotdeauna când avem suspiciuni legate de cel mai mic amănunt trebuie să sesizăm poliția prin 112. Cetățeanul are ca scop primordial recuperarea pagubei și aici deja intervine uneori imposibilitatea să se întâmple acest lucru pentru că și dacă îi identificăm, uneori nu avem de unde să recuperăm sumele respective, acestea fiind deja cheltuite.”
Autoritățile mai spun că pe lângă metodele prin care clienții plătesc produse pe care nu le mai primesc, există și tehnici prin care infractorii reușesc să obțină datele de identificare a contului bancar sau cele personale, lăsăndu-și apoi victimele fără sume importante de bani.
Marcela German