Noi reglementări privind depunerea de acte la Cadastru

Publicat de MIRELA ROTAR, 23 martie 2022, 07:10 / actualizat: 23 martie 2022, 9:04
Este de fapt o modificare tehnică a Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, promulgată luni de preşedintele Klaus Iohannis, și care se referă la persoanele fizice și juridice care dețin semnătură electronică.
Șeful Oficiului de Cadastru Mureș, Lucian Mănișor:
Pentru că noi lucrăm exclusiv online cu persoane fizice autorizate, notari, avocați, cu experții judiciar, nu era reglementat foarte strict modul în care se depun actele notariale, copiile certificate. Și atunci, prin semnătura aceasta electronică, persoanele care introduc aceste acte în sistem, confirmă că dețin aceste acte în original sau în copie legalizată. Pe de altă parte, în acest sistem online poate să aibă acces oricine înscriindu-se în această platform printr-un user și o parolă și pot să solicite online extrasele de carte funciară.
Oficiul de cadastru încurajează accesul și contactele online cu publicul, și pentru că astfel obținerea extrasului de carte funciară costă 20 de lei, cu 5 lei mai puțin decât dacă omul vine fizic la ghișeu.
La ora actuală, în județul Mureș lucrul cu persoanele fizice autorizate este 100% în sistem online, spre deosebire de restul populației, care, în proporție de circa 25%, încă mai vine la sediul Oficiului de cadastru.
Valeriu Russu