Nici pandemia de Covid și nici războiul nu reușesc să stopeze impulsionarea vânzărilor
Publicat de Corina Muntean, 12 septembrie 2022, 10:37
Un nou studiu arată că trei din patru companii aşteaptă creşterea vânzărilor, pe fondul majorărilor generale de preţuri.
Trei din patru companii din lume se aşteaptă să înregistreze vânzări în creştere, atât în 2022, cât şi în 2023, relevă studiul ‘CxO Priorities 2022’, elaborat de o companie de consultanţă în management. În cazul României, optimismul depăşeşte media rezultată din studiu, în condiţiile în care 80% dintre companii estimează că vor avea vânzări sporite în 2022, respectiv 93% o aşteptare similară pentru 2023.
Optimismul antreprenorilor se bazează pe faptul că aproape trei sferturi dintre companii au reuşit să transfere costurile ridicate în preţurile finale ale produselor şi serviciilor, arată studiul elaborat de compania de consultanţă Horvath. Adică presiunea scumpirilor a fost pusă în seama clientului final. Securizarea rezultatelor financiare, în condiţiile multiplelor riscuri economice şi crize suprapuse, alături de răspunsul la ameninţările de securitate cibernetică şi concentrarea asupra proceselor de transformare digitală a business-urilor sunt principalele preocupări (key findings), în actuala perioadă, pe care le împărtăşesc executivii de top din 17 ţări, inclusiv 15 respondenţi din România, conform studiului.
În privinţa situaţiei la zi (Course of Business), România împărtăşeşte provocările altor state, dar cu anumite particularităţi. De exemplu, impactul invadării Ucrainei de către Rusia nu a afectat companiile româneşti în aceeaşi măsură precum pe cele din alte ţări: pierderea accesului la piaţa rusă şi închiderea fabricilor unor furnizori a afectat 25% dintre companiile care au participat la studiu, dar impactul a fost de numai 7% pentru companiile româneşti.
În schimb, în privinţa creşterii costurilor din ultimul an, media pentru toate industriile, rezultată din studiu, a fost de 15,2%, în timp ce creşterea a fost mai puternică (24%) pentru firmele româneşti. Iar, în timp ce 72,7% dintre companiile participante la studiu reuşesc să-şi transfere creşterile de costuri în preţurile percepute clienţilor finali, în România, doar 60,4% pot face acest lucru. În ceea ce priveşte obiectivele strategice (Strategic Priorities) ale executivilor, topul celor din România diferă de cel agregat la nivelul celor 17 ţări. Astfel, transformarea digitală coboară pe locul al doilea, iar securitatea cibernetică – pe al treilea.
În România, primul loc este luat de preocuparea pentru motivarea angajaţilor şi noile modele de organizare a muncii. Astfel, obiective legate de noua organizare a muncii, necesarul de noi competenţe în companie, modalităţi de muncă flexibile, bunăstarea angajaţilor, employer branding etc. sunt văzute drept priorităţi de prim rang pentru executivii români, mai arată studiul companiei de consultanță în management, Horvath.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg. Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.