Nereguli sancţionate de Protecţia Consumatorului

Publicat de radiomures, 14 iulie 2015, 15:16
Gospodăria Comunală Covasna a fost amendată cu 10.000 lei de către Comisariatul pentru Protecţia Consumatorului Covasna în urma unei sesizări primite din partea unui cetăţean, care a reclamat că firma i-a facturat ilegal consumul de apă şi serviciul de canalizare, în condiţiile în care între părţi nu există un contract de prestări servicii.
Potrivit conducerii Comisariatului pentru Protecţia Consumatorului, la sediul instituţiei au fost depuse, în ultima perioadă, mai multe reclamaţii care sunt în curs de cercetare. Spre exemplu, locuitorii unui bloc de locuinţe din comuna Catălina au reclamat o defecţiune la contorul de apă, acesta înregistrând un consum de 300 m3 pe lună, faţă de 37 m3 în lunile anterioare. Un cetăţean din municipiul Sfântu Gheorghe a reclamat că o firmă de curierat a refuzat să-i livreze pachetul până la uşa apartamentului, şoferul solicitându-i prin interfon să coboare pentru a-l prelua, iar un turist cazat la un hotel din staţiunea Covasna a reclamat că majoritatea posturilor de televiziune difuzate sunt în limba maghiară şi nu asigură traducere în limba română.
Inspectorii de la Protecţia Consumatorului au amendat, de asemenea, mai mulţi agenţi economici care au pus în vânzare produse alimentare cu termenul de valabilitate depăşit. Spre exemplu, într-un magazin din satul Racoşul de Sus s-au găsit condimente, bere şi chipsuri expirate, iar proprietarul a fost sancţionat cu suma de 2500 lei. La un restaurant din cartierul Simeria din municipiul Sfântu Gheorghe au fost, de asemenea, găsite produse expirate, lipsă la gramaj la unele produse şi lipsa alergenilor la lista meniu. Operatorul economic a fost amendat cu 5000 de lei, nefiind la prima abatere.
Mara Deleanu
Foto: www.rca-ieftin.ro