Mureș: Administratorii de blocuri vor putea profesa doar cu atestat

Publicat de MIRELA ROTAR, 11 noiembrie 2021, 11:21
Începând cu data de 1 ianuarie 2022 persoanele fizice care desfășoară activități de administrare a condominiilor sunt obligate să fie atestate.
Acestea trebuie să urmeze un curs de calificare, după care trebuie să se adreseze primăriei pentru eliberarea atestatului.
Purtătorul de cuvânt al Primăriei Târgu Mureș, Cristina Pruteanu:
În momentul de față, Primăria Târgu Mureș, prin serviciul de specialitate, desfășoară procedura de preluare a documentațiilor de la persoanele care doresc să ocupe, în continuare această funcție, așadar încă nu există o centralizare finală a numărului de dosare. Cursurile de calificare în vederea dobândirii certificatului de calificare profesională de administrator a condominiilor pot fi efectuate la furnizorii de formare profesională autorizați, cursul având o durată de aproximativ 720 ore.
Președintele Ligii Asociațiilor de Proprietari Mureș, Dumitru Rus, a arătat că această obligație a fost introdusă în 2018, dar din cauze de organizare a cursurilor de formare, aceasta a fost amânată pentru 2022:
Unii din rândul asociațiilor au cerut eliminarea atestatului respectiv. Personal, consider că nu este un lucru rău pentru că, ați mai văzut și dumneavoastră, am văzut și noi, în timp au fost multe reclamații cu privire la calitatea activității unor persoane fizice care îndeplinesc atribuțiile de administrator. Personal, cred că este bine să fie personal calificat.
De la 1 ianuarie 2022, actualii administratori care nu vor face dovada atestării în conformitate cu prevederile legale, nu vor mai putea profesa.
Raluca Creț