Monitorul preţurilor la alimente va fi lansat pe 15 octombrie

Publicat de Corina Muntean, 7 octombrie 2019, 18:19 / actualizat: 13 octombrie 2019, 11:47
Astfel, consumatorii vor putea să compare preţurile a 30.000 de produse din marile magazine, și care acoperă peste jumătate din vânzările de produse alimentare din întreaga ţară.
ANPC nu are atribuții în privința politicii de prețuri, dar susține orice formă prin care consumatorul poate cunoaște oportunitățile și opțiunile de a alege sau nu un produs, a declarant pentru RTM directorul CRPC Brașov, Sorin Susanu:
ANPC are o deschidere tot mai mare pentru o transparență totală și o informare a consumatorilor; doar în momentul în care aceștia-și cunosc drepturile, vor ajunge să nu mai accepte compromisuri. Pe de altă parte, nu avem legile în faptul că un agent economic alege să vândă un produs cu un preț mai mare sau mai mic, noi ne asigurăm că ceea ce scrie la raft sau ceea ce i se spune consumatorului este în corelare cu realitatea. Dacă el alege să-l vândă scump sau ieftin dar informează corect, atunci este opțiunea lui și aici intervine facilitatea acestei informări comparative de preț.
Și președintele INFOCONS, Sorin Mierlea, apreciază apariția Monitorului preţurilor la alimente, însă speră ca acest demers să fie unul pe termen lung, și să nu fie folosit în detrimentul cumpărătorilor:
Sperăm să nu fie doar o lansare și cu adevărat să fie un stâlp pentru consumator, în a alege produsele, ca să existe o hartă clară în care fiecare să-și găsească o unealtă care să-i fie de folos. Pe partea cealalată, ceea ce sper eu este să nu devină un mijloc de marketing pentru agenții economici, prin care la unele magazine să pună un produs mai ieftin, astfel să te determine să te duci până la el iar restul produselor să fie mult mai scumpe. Sper să regăsim monitorul și de sărbătorile de iarnă și de sărbătorile pascale, și peste un an, fiindcă de cele mai multe ori, din păcate în România, inițiativele bune dispar într-un timp relativ scurt.
Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu a precizat zilele trecute că după lansarea Monitorului preţurilor la alimente, se aşteaptă ca preţurile, să scadă, în caz contrar, retailerul riscă să piardă clienţi.
Monitorul va oferi multiple facilităţi de căutare, sortare şi filtrare a datelor şi va putea fi accesat şi prin intermediul unei aplicaţii mobile.
Valeriu Russu