Modificări pentru pensionarii români stabiliţi în străinătate
Publicat de Stan Lucian, 2 august 2024, 17:50
Pensionarii români stabiliţi în străinătate trebuie să trimită semestrial un certificat de viaţă, pentru a primi din toamnă pensia pentru perioada muncită în ţară.
Prevederea se regăseşte în noua lege a pensiilor, care intră în vigoare luna viitoare.
Termenul la care pensionarii, stabiliți în afara granițelor, pot transmite autorităților române competente așa-numitul certificat de viață începe de la 1 septembrie, odată cu intrarea în vigoare a noii Legi a pensiilor- și expiră la 30 septembrie.
Până acum, acest document trebuia să ajungă anual la casele teritoriale de pensii, până la finalul lunii decembrie.
Modificările apărute în legislația din domeniu impun însă ca în viitor certificatele de viață să fie transmise de două ori pe an, respectiv până la 31 martie și apoi până la 30 septembrie.
Aceste documente, prin care pensionarii demonstrează că sunt în viață și au dreptul să primească pensie, se transmit către casele de pensii din proprie inițiativă, prin poștă, fax sau scanate prin e-mail. Înainte de a fi expediate în țară, certificatele de viață trebuie semnate de pensionari în fața unei autorități legale de pe teritoriul statului de domiciliu.
Celor care nu trimit documentele li se suspendă pensia, iar dacă certificatul de viață ajunge după expirarea termenelor stabilite, plata pensiei se reia de la data suspendării acestor drepturi bănești, potrivit noi Legi a pensiilor
Sursa: RRA