Modernizarea liniei de tren Brasov-Sighişoara, cea mai grea lucrare de infrastructură de după Revoluţie
Publicat de Corina Muntean, 10 noiembrie 2021, 11:42
Două tuneluri cu o lungime de 12 kilometri vor fi săpate în judeţul Braşov.
Modernizarea Magistralei feroviare dintre Braşov şi Sighişoara intră în cea mai spectaculoasă etapă pentru că încep forajele pentru executarea celor două tuneluri cu o lungime totală de 12 kilometri, anunţă Asociaţia Pro Infrastructură care monitorizează acest proiect de aproape 6 miliarde de lei, fonduri europene.
Practic, pe linia de tren Braşov – Sighişoara, pe secţiunea centrală dintre localităţile braşovene APAŢA şi CAŢA constructorii deviază traseul pe o linie nouă de aprox. 6 km. şi construiesc două tuneluri la Ormeniş de 7 km. şi la Homorod de 5 kilometri.
La finalizarea lucrărilor de modernizare care durează cel puţin 4 ani, trenurile de călători vor circula cu 160 km/h de la Braşov până la vama Curtici pe coridorul European Rin – Dunăre.