Mediul virtual câștigă tot mai mult teren în business
Publicat de Corina Muntean, 22 iulie 2022, 11:00
Avem deja și cifre care ne îndeamnă să acordăm atenția cuvenită acestui mediu: potrivit unei recente analize de specialitate, companiile care investesc în comerţul online câştigă cu peste 30% mai mulţi clienţi, în primele şase luni de la investiţie.
‘Comerţul online a primit un impuls substanţial în timpul pandemiei, fiind unul dintre puţinele segmente ale economiei care au înregistrat creşteri şi care îşi continuă avansul, cu toate că oamenii au revenit fizic în magazine în majoritatea statelor, odată cu ridicarea restricţiilor sanitare. În funcţie de complexitatea lor, soluţiile de comerţ digital au costuri de implementare care variază de la câteva mii până la câteva zeci de mii de euro, iar firmele care aleg aceste soluţii reuşesc să îşi crească cu peste 30% numărul de clienţi în primele şase luni de la investiţie.
Chiar dacă, prin comparaţie cu alte ţări, comerţul online din România este încă la început, tendinţa de digitalizare a vânzărilor online are un ritm accelerat, urcând cu 40% faţă de 2019, ultimul an înainte de şocul pandemiei.
Procesul de digitalizare a afacerilor prin dezvoltarea de platforme moderne de comerţ electronic poate dura de la una până la câteva luni, iar rezultatele concrete de creştere a vânzărilor şi eficientizare a activităţii sunt vizibile încă din primele şase luni’, se arată în cercetarea agenţiei de dezvoltare de platforme eCommerce, Clever++. Conform datelor oficiale, în România, comerţul din mediul virtual a înregistrat, în 2020, o majorare de 30% faţă de 2019.
Anul trecut comerțul online a crescut cu 10%, până la valoarea de 6,2 miliarde de euro. ‘Pe lângă marii retaileri, care investesc sume consistente în platforme complexe, tot mai multe startup-uri încep să vândă direct clienţilor prin propriile magazine online. Automatizarea, implementarea soluţiilor de management al răspunsurilor şi utilizarea chatboţilor în relaţia cu clienţii pot aduce economii de câteva mii de euro lunar, prin reducerea personalului necesar desfăşurării activităţii. De altfel, capacitatea şi viteza de a reacţiona la schimbare au făcut diferenţa, în ultimii doi ani, între companiile care au fost cu un pas înainte în spaţiul transformării digitale şi au câştigat, şi cele care au reacţionat tardiv şi care, fie au suferit pierderi enorme, fie au dispărut de pe piaţă.
Transformarea digitală presupune alegerea unor soluţii bazate pe Inteligenţa Artificială, cu scopul de a înţelege comportamentul clienţilor şi motivele pentru care aceştia aleg un produs. În plus, pentru o prezenţă constantă în relaţia cu clienţii, este necesară automatizarea proceselor de marketing’, explică specialiştii în digitalizare.
Ca ordin de mărime, la nivel global, în 2021, vânzările online au ajuns la 4,9 trilioane de dolari, faţă de de 3,3 trilioane de dolari, în 2019.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg. Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.