Media 2020, ediţia a patra
Publicat de MIRELA ROTAR, 13 iulie 2018, 09:41 / actualizat: 30 iulie 2018, 10:00
Ce ne aşteaptă din punctul de vedere al evoluţiei digitale, pe măsură ce ne apropiem de anul 2020? Media digitala se dezvoltă aşa cum s-a estimat până în momentul de faţă? Ce strategii s-au dovedit a fi de succes şi care au eşuat? Acestea sunt temele celei de-a patra ediţii a conferinţei Media 2020, organizată de Radio România şi Asia-Pacific Broadcasting Union (ABU) la Astana, capitala Kazahstanului. Ediţia din acest an este găzduită de Kazmedia – postul public de radio şi televiziune din republica aflată în centrul Asiei.
Astăzi, în deschiderea conferinţei, Georgică Severin, Preşedinte Director General al Radio România, a menţionat: „Media 2020 şi-a dorit şi efectiv a reuşit să deschidă noi orizonturi pentru comunicarea dintre Asia şi Europa în domeniul difuzorilor radio şi tv… Radio România este unul dintre cele mai vechi posturi publice de radio din Europa, sărbătorind anul acesta 90 de ani de continuitate şi oferind conţinut profesional şi imparţial ascultătorilor noştri”.
„Suntem bucuroşi să avem acest parteneriat cu Radio România şi, prin intermediul Radio România, cu întreaga Europa. Media 2020 este deja un brand în lumea media, radiouri şi televiziuni de pe mai multe continente venind la acest eveniment pentru a îşi aduce contribuţia, dar şi pentru a beneficia de experienţa colegilor”, a declarat pentru Radio România dr. Javad Mottaghi, Secretar General al ABU.
Media 2020 reprezintă o punte de legătură esenţială între Europa şi zona Asia-Pacific, facilitând schimbul de informaţii, atât de important în secolul XXI, între diferitele organisme de radio, televiziune dar şi cooperarea şi adaptarea unor strategii comune.
Organizat pentru prima data în anul 2015 la iniţiativa Radio România, evenimentul a reprezentat o premieră absolută: ABU a organizat prima reuniune în afara spaţiului geografic Asia-Pacific, oferind astfel reprezentanţilor celor mai importante corporaţii media de pe patru continente posibilitatea să participe la un dialog de anvergură dintre organizaţiile mass-media din Asia şi Europa.
Conferinţa se bucură de o largă participare din partea celor mai semnificative organisme media din Europa şi Asia, în acest an posturi din peste 40 de ţări fiind prezente, împreună cu reprezentanţi ai Conducerii ABU şi ai EBU – Uniunea Europeană de Radio şi Televiziune.