Magazinele trebuie să repare sau să schimbe un produs în 15 zile
Publicat de radiomures, 2 martie 2016, 16:57 / actualizat: 2 martie 2016, 22:49
Modificarea a intrat în vigoare în data de 28 februarie și modifică relațiile dintre magazine și cumpărători. Astfel, un produs cumpărat direct din magazin nu poate fi returnat, dar dacă are o deficiență poate fi reparat în 15 zile. Dacă nu poate fi adus la starea inițială, produsul trebuie înlocuit cu unul similar și doar dacă nu există unul similar se returnează suma de bani.
Totodată, se acordă o garanție prelungită cu perioada în care a stat în service, iar noul produs va primi un nou termen de valabilitate.
Comisarul șef al Centrului Regional pentru Protecția Consumatorilor Brașov, Sorin Susanu:
Lucrurile cele mai importante care trebuie reținute sunt referitoare la faptul că în comerțul tradițional un produs nu poate fi returnat și primită contravaloarea acestui produs, doar în situația în care se practică un produs în mediul online sau în afara spațiilor, unde, într-adevăr, consumatorul poate returna produsul cumpărat și solicita restituirea sumei integrale într-un termen de 14 zile, singurele costuri care pot reveni în sarcina consumatorului fiind cele referitoare la transport.”
Sorin Susanu a precizat că există sesizări din partea consumatorilor, dar cele mai multe pornesc de la faptul că aceștia nu au înțeles corect noile modificări legislative.
Raluca Creţ
Foto: newsbv.ro