La Tg.Mureș cel puțin 50.000 de vehicule staționează pe stradă, din cauza lipsei parcărilor
Publicat de Corina Muntean, 7 noiembrie 2019, 20:12
În câțiva ani, nici localnicii și nici vizitatorii nu vor mai avea unde parca, în condițiile în care numărul autovehiculelor crește zilnic în municipiu.
Această problemă, specifică atât zonei centrale cât și în zonele rezidențiale din oraș a fost pusă în discuție, astăzi, la dezbaterea organizată de Fundația Comunitară Mureș, în Cetatea Medievală.
Directorul Fundației, Gal Sandor a precizat că în Tg. Mureș sunt cam 50.000 de locuri de parcare, publice și private, pentru peste 100.000 de autovehicule, excluzându-le pe cele care sosesc în urbe în scop de turism sau afaceri:
Sunt în jur de 30.000 de parcări în evidența primăriei, dintre care 5000 de garaje, vreo 4500 de locuri cu copertine, și încă vreo 20.000 în zonele rezidențiale. Iar parcările cu plată din centrul orașului ar fi undeva la 4500. Datele din 2016 la care am avut acces, ne indică existența a circa 70.000 de mașini, plus sunt vreo 17.500 de mașini în localitățile limitrofe, deci aproape 90.000 de mașini. Acuma suntem în 2019 și probabil că acest număr este undeva în jurul a 105000.
Potrivit unui sondaj de opinie al Fundației Comunitare, târgumureșenii s-au pronunțat asupra locurilor unde ar putea fi amenajate parcări multietajate, în centrul urbei.
Revine Gal Sandor:
Construirea unor parcări multietajate ar fi oportună în spatele Teatrului național și lângă Mureș Mall. O altă întrebare ce ar trebui să conțină clădirile cu parcări multietajate – lift și acces de personae cu dizabilități, sistem de informare, zonă verde pe acoperiș, plată cash, SMS, opțiune abonament, parcare de bicicletă. Foarte mulți au indicat opțiunea de plată cu cardul. Și mai era o întrebare – în afară de zona centrală oamenii cred că este oportună construirea de parcări în zona spitalului, a gării CFR și în zonele rezidențiale, Unirii, Tudor, Zona Metropolitană.
Aceasta a fost o primă întâlnire publică organizată de Fundația Comunitară, pe teme legate de mobilitatea urbană sustenabilă, a explicat Gal Sandor.
Vor urma și alte asemenea discuții publice pe teme legate de spațiile pietonale, pistele de bicicletă, transportul în comun, infrastructura pentru mașini, sau transportul de marfă, în condițiile în care Tg Mureșul va avea în curând autostradă complet funcțională, dar îi va lipsi șoseaua de centură.
Valeriu Russu