Jumătate dintre profesori nu vor să se vaccineze împotriva COVID 19
Publicat de Corina Muntean, 22 decembrie 2020, 15:44
Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” a realizat un sondaj în perioada 16 – 21 decembrie 2020, în rândul angajaților din învățământ, pentru a vedea care este percepția acestora privind redeschiderea unităților școlare și vaccinare.
56,3% dintre profesorii respondenți spun că nu sunt de acord să se vaccineze împotriva Covid-19 și 43,2% își doresc să revină la școală și să predea față în față a voluntară, se arată într-un comunicat de presă al acestora.
Președintele Sindicatului Spiru Haret Mureș, Maria Rezi:
56,3% dintre cei care au răspuns nu sunt de acord să se vaccineze. Din păcate, foarte mulți dintre aceștia sunt tineri. Un procent de 43,2% doresc să vină la școală și să se predea față în față. Cred că, dacă dorim să plecăm sănătoși, trebuie să fim vaccinați înainte, să fim o prioritate națională.
Rocsana Pogăcean, învățătoare la Gimnaziul ”Liviu Rebreanu” din Târgu Mureș, este de părere că, atunci când iau decizia dacă se vaccinează sau nu, profesorii ar trebui să pună în balanță riscurile vaccinului cu beneficiile revenirii școlii la normal:
Poate ar fi bine să ne vaccinăm toți, să fim în siguranță atât noi cât și copilașii. Cred că riscul de îmbolnăvire cel mai mare îl avem noi, cadrele, copiii fiind purtători mai mult. Dacă aceasta este o condiție pentru a reîncepe școlile, atunci e bine, zic eu, să ne vaccinăm, pentru că altfel e un an pierdut, chiar dacă noi muncim cu copilașii, dar e foarte greu dacă nu suntem față în față. Noi, la clasa I, ne chinuim foarte tare, nu poți să le porți mânuțele, majoritatea sunt singuri acasă pentru că părinții sunt la serviciu.
Chestionarul vine în contextul în care Agenția Europeană pentru Medicamente a aprobat luni vaccinul Pfizer/ BioNTech, primul vaccin anti-COVID pentru uz în Uniunea Europeană.
Potrivit Strategiei de vaccinare, în România, în prima etapă vor intra cadrele medicale, urmând ca în etapa a doua să fie cuprinși și angajații din sistemul de învățământ.
Raluca Creț