Jumătate din tronsonul Câmpia Turzii-Tg. Mureș va fi gata anul acesta
Publicat de Corina Muntean, 15 octombrie 2018, 15:33 / actualizat: 15 octombrie 2018, 16:33
Este estimarea directorului Asociației Pro Infrastructura, Ionuț Ciurea, care a precizat, pentru RTM, că cei 46 de km ai Autostrăzii între Câmpia Turzii și Tg. Mureș sunt împărțiți în patru tronsoane, lucrate de tot atâția constructori.
Astfel, dacă de la Ogra la Iernut lucrarea este gata, tronsonul Ungheni-Ogra va fi predat în acest an, cele două porțiuni însumând aproape 22 de km.
Cele mai mari probleme sunt pe tronsonul de 15,7 km Chețani – Câmpia Turzii, construit de o firmă în insolvență, și care nu va termina mai devreme de finele lui 2020, crede Ionuț Ciurea:
De la Aeroportul Tg. Mureș până la Ogra sunt 10,1 km și lotul acesta ar trebui să fie gata la sfârșitul anului. De la Ogra la Iernut, de 3,6 km, lotul acesta este gata. Pe lotul de la Iernut la Chețani, de 17,9 km, s-a lucrat foarte bine, iar termenul fezabil, dacă nu o să fie probleme cu constructorul este, din acest moment cam într-un an de zile. La al patrulea lot, de la Chețani la Câmpia Turzii, de 15.7 km, sunt probleme cu niște plăți restante, aici constructorul este în insolvență, iar cel mai probabil va fi gata prin 2020.”
Directorul Asociației Pro Infrastructura a precizat că și la Iernut se lucrează la un nod de circulație, care nu poate fi finalizat în acest an. În plus, la porțiunile finalizate urmează proceduri de pre-recepție și recepție, astfel că târgumureșenii nu vor putea putea străbate pe Autostradă drumul spre Cluj mai devreme de doi ani.
Mult mai optimistă, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) susține că la final de an s-ar putea circula pe o parte din autostrada Câmpia Turzii – Târgu Mureș. Este vorba de aproape 14 kilometri din autostradă, respectiv loturile Ogra – Iernut (3,6 kilometri) şi Ogra – Ungheni (10,1 kilometri).
Valeriu Russu