Județele din centrul țării depășesc media națională a abandonului școlar
Publicat de MIRELA ROTAR, 22 octombrie 2020, 14:15 / actualizat: 22 octombrie 2020, 17:50
Abandonul școlar devine un pericol real în această perioadă când un număr mare de școli au trebuit să schimbe modalitatea de predare pe fondul pandemiei provocate de noul coronavirus.
O anchetă sociologică efectuată de organizația Salvați Copiii România arată că 20% dintre școlile românești s-au aflat în această situație și că aproape 30% dintre elevi și peste 40% dintre profesori nu dețin resursele necesare pentru învățare pe internet.
Acest fapt va duce la o creștere îngrijorătoare a numărului de copii care abandonează școala, a declarat pentru Radio Tg.Mureș Roxana Paraschiv, reprezentat al organizației Salvați Copiii România:
Mulți dintre copiii care sunt în școală sunt în pericolul de a părăsi învățământul. Dacă o treime dintre ei nu dețin echipamentele, ei din start sunt vulnerabili, la acest număr se adaugă și o parte dintre elevii acelor profesori care ne-au spus că nu au echipamente pentru a-și desfășura activitatea în mediu online. Scenarii se fac și în alte țări din Europa și se pare că acolo unde sistemul educațional este vulnerabil, cum e la noi, vom asista, atunci când datele vor fi disponibile, la o creștere îngrijorătoare a părăsirii școlii.
Rata abandonului școlar din județele Brașov, Harghita, Mureș și Covasna depășește chiar și de două ori media națională, spune Roxana Paraschiv.
Pentru învățământul primar media națională este de 1,6%, iar toate județele de interes sunt peste media națională. În Mureș avem o rată de abandon școlar de 2,1%, în Harghita 1,7%, în Covasna 4,4%, foarte mult, iar în Brașov 3,8%. Situația este oarecum similară și în învățământul gimnazial unde media națională este de 1,7% iar județul Brașov înregistrează o rată a abandonului de 2,7%, Covasna 3%, Harghita 2,2% și Mureș 2,6%.
România se află în prezent la coada clasamentelor europene privind educația deoarece are a treia cea mai mare rată a abandonului școlar timpuriu, cea mai mică pondere a absolvenților de studii superioare din UE și cea mai slabă rată privind participarea adulților la procesul de învățare.
Vlad Todoran