Jocurile clasice rămân o bună oportunitate de afacere
Publicat de Corina Muntean, 8 octombrie 2021, 10:13
Jocurile clasice rămân o bună oportunitate de afacere, în ciuda pierderii de teren în fața jocurilor video. Profitul Lego s-a dublat după ce consumatorii s-au orientat către jucării în timpul restricţiilor impuse de pandemia de Covid.
Profitul net al producătorului danez de jucării Lego A/S a urcat cu 140% în primul semestru din 2021, consumatorii orientându-se spre binecunoscutele cărămizi colorate de plastic pentru a-i ţine pe copii ocupaţi în timpul zilelor de izolare. În primele şase luni din 2021, profitul net al companiei controlate de familia miliardarului Kjeld Kirk Kristiansen a urcat la 6,3 miliarde de coroane daneze (990 milioane de dolari), în timp ce veniturile au înregistrat un avans de 46%, la 23 miliarde de coroane daneze. ‘În privinţa evoluţiei din semestrul doi din 2021, continuăm să ne aşteptăm la o cerere solidă pentru produsele noastre. Pe termen mai lung, estimăm o stabilizare a creşterii la niveluri mai sustenabile, după ce oamenii vor reveni la obiceiurile de consum anterioare pandemiei’, a afirmat directorul general Niels B. Christiansen, conform Reuters. Cele mai bine vândute produse au fost din seria clasică Lego City, precum şi cutiile cu piese bazate pe filmele Războiul Stelelor şi Harry Potter. Profitul operaţional al companiei a urcat cu 104%, la opt miliarde de coroane daneze (1,26 miliarde de dolari).
În prima jumătate anului , Lego a deschis 60 de noi magazine, din care peste 40 în China, iar obiectivul companiei este să inaugureze în acest an 174 de noi magazine, ajungând la 851 în total. Anul trecut, în plină pandemie, Lego a inaugurat 134 de noi magazine. De asemenea, productătorul de jocuri de construcție a inaugurat în iunie un nou centru în Manhattan, New York, unde clienţii pot interacţiona cu produsele Lego, atât fizic cât şi digital, realizând designul pentru noi figuri Lego sau prin crearea unui model al feţei unei persoane. Acest nou format va fi introdus anul acesta în aproximativ 60 de magazine. Cunoscut pentru cărămizile sale de plastic colorate, Lego concurează cu nume precum Mattel, producătorul păpuşilor Barbie, şi Hasbro.
Istoria pieselor Lego este legată de inventatorul său, Ole Kirk Kristiansen, un tâmplar din Billund, centrul regiunii Jutlandia, care a trecut la lumea jucăriilor inspirat de versiunile în miniatură ale mobilei pe care a început să le creeze la sfârşitul anului 1920 pentru a reduce costurile. Kristiansen a fondat Lego în anul 1932, numele provenind de la îmbinarea primelor două litere din cuvintele daneze ‘leg godt’ (‘joacă bine’). A făcut această alegere fără să ştie că în limba latină ‘lego’ înseamnă ‘eu îmbin’.
Lego Group este prezent la ora actuală în peste 130 de ţări, între care și România unde deţine o cotă de 30% pe piaţa de jucării.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg.Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.