Info Gadget, cu Raluca Creț – Meta, compania-mamă a Facebook și Instagram, a introdus abonamentul fără reclame în Uniunea Europeană
Publicat de Corina Muntean, 21 noiembrie 2023, 09:00
Reclamele care rulează în feed-ul Facebook pot fi agasante, dar pentru cei deranjați de aceste mesaje, compania Meta a venit cu o soluție. Începând cu această lună, cei care nu mai vor să primească reclame pot plăti un abonament, însă unul destul de scump, comparativ cu alte servicii de pe piață.
Utilizatorii Facebook și Instagram au început să primească în această lună mesaje prin care sunt informați că pot plăti dacă vor să nu mai primească reclame în feed.
Meta, compania-mamă a Facebook și Instagram, a introdus abonamentul fără reclame în Uniunea Europeană în data de 6 noiembrie, în conformitate cu o decizie oficială a Comisiei Europene.
Uniunea Europeană a impus o serie de restricții companiei referitoare la utilizarea datelor cu caracter personal.
Astfel, potrivit GDPR, Meta trebuie să obțină acordul utilizatorilor înainte de a folosi datele lor personale în scopuri publicitare.
Prețurile sunt diferite în fiecare țară, iar în România, abonamentul fără reclame costă 69,99 de lei pe lună.
După achitare, utilizatorul primește un mesaj prin care este informat că datele sale nu vor fi folosite pentru publicitate.
Abonamentul este disponibil doar pentru persoanele peste 18 ani și este valabil pentru toate conturile de Facebook și Instagram conectate la centrul de gestionare a conturilor utilizatorului.
Facebook fără reclame devine astfel unul dintre cele mai scumpe servicii, mai scump decât Netflix, care costă de la 25 lei / lună, YouTube Premium cu 26 lei / lună, sau Spotify, cu 24 lei / lună.
Autor: Raluca Creț
Ascultați rubrica Info Gadget, în fiecare zi de marți, la ora 9:20, la Radio Tg. Mureș, în emisiunea ”Bună dimineața, Transilvania!”, pe frecvențele 102,9 FM / 98,9 FM /94,9 FM-Borsec și online pe www.radiomures.ro