Industria funerară înseamnă mult mai mult pentru afaceriști
Publicat de Corina Muntean, 21 mai 2024, 11:32 / actualizat: 28 mai 2024, 22:37
Îmbătrânirea populaţiei în Europa este o oportunitate de afaceri pentru unii investitori. Cu cât mai multe persoane se apropie de limita speranței de viață, cu atât businessul în domeniul serviciilor funerare are șanse mai mari să prospere.
Îmbătrânirea populaţiei în Europa generează îngrijorări în rândul guvernelor cu privire la perspectivele economice, însă pentru unii investitori înseamnă oportunităţi de afaceri, transmite Bloomberg. Un exemplu este firma franceză Funecap Idf SAS care a cheltuit aproximativ un miliard de euro pentru a cumpăra peste 300 de crematorii şi case funerare în principal în Europa, regiune unde se află 17 dintre primele 20 de ţări cu cele mai ridicate rate de mortalitate. Firma franceză, susţinută de fondurile de investiţii Charterhouse Capital Partners LLP şi Latour Capital, profită de pe urma costurilor mari cu cimitirele, de nevoia de mobilitate şi tendinţele de secularizare religioasă, care au crescut nevoia de servicii de incinerare ca o alternativă la înmormântările tradiţionale. Unul din cinci europeni are în prezent 65 de ani. În 2050 procentul se va apropia de 30%. Şi, spre deosebire de America de Nord, care se confruntă cu un fenomen demografic similar, Europa are spaţiu limitat pentru a-i înmormânta pe toţi cei care eventual vor deceda.
‘Industria funerară înseamnă mult mai mult decât săpatul de gropi. Este un domeniu important de infrastructură’, spune fondatorul şi directorul general de la Funecap, Thierry Gisserot.
Potrivit acestuia, piaţa serviciilor de incinerare din Europa înregistrează o creştere organică de 5% până la 7% pe an. Cererea de servicii de incinerare a crescut în special în ţările cu populaţie catolică, unde regulile au fost relaxate în ultimele decenii.
Piaţa de pompe funebre şi crematorii este mult mai fragmentată în Europa decât în alte state dezvoltate, în special în Germania, susţine fondatorul Mymoria GmbH, Bjorn Wolff. Compania sa, care oferă servicii funerare, a preluat în ultimii ani mai mulţi antreprenori de pompe funebre şi are intenţia să continue să facă asta.
În paralel, fluxul de numerar în acest sector este unul predictibil, având în vedere că oamenii vor continua să moară. Numărul deceselor este aşteptat să crească în următorii ani pe fondul îmbătrânirii generaţiei baby boomers, ceea ce va însemna venituri mai mari pentru companii precum Funecap şi Mymoria.
Dar pentru a înregistra randamente adecvate, trebuie să faci investiţii mari în echipamente şi să ai grijă de mentenanţă, spun jucătorii din această piață de businesss.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg. Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.