Închirierea trotinetelor electrice
Publicat de Corina Muntean, 26 februarie 2019, 10:45
Sharing-ul de trotinete electrice este cea mai nouă oportunitate de afacere la noi. Și asta, pentru că România este una dintre cele mai aglomerate țări europene, în mare parte din cauza lipsei infrastructurii, iar mijloacele alternative de deplasare pot fi o soluție la problemele de trafic.
Capitala noastră a ajuns cel mai aglomerat oraș din Europa și se situează pe locul trei în lume după Bangkok și Mexico City în privința aceasta, șoferii de aici petrecând aproximativ 10 zile pe an doar blocați în trafic. Dar și alte orașe din țară, cum sunt Cluj-Napoca și de ce nu Tg.Mureș au probleme cu traficul, mai ales la orele de vârf. Din păcate, nu avem nici drumuri și nici un transport în comun decent în condițiile unui parc de mașini care a crescut enorm. Soluția ar fi descongestionarea traficului și înlocuirea mașinilor cu vehiculele electrice: trotinete, scutere, biciclete. De exemplu, o trotinetă electrică, are o mulțime de avantaje. Manevrabilitate ușoară; costuri de achiziție și întreținere mici în comparație cu alte vehicule; este portabilă și pliabilă, ușor de transportat, te ajută să câștigi timp în trafic scăpând de aglomerație, nu poluează și este distractivă.
Prin urmare, bicicleta, trotineta sau chiar un scuter electric ajută la decongestionarea traficului rutier. Iar un serviciu de ride-sharing de trotinete electrice sau chiar o flotă de trotinete pentru o companie ce obișnuiește să ofere mijloace de transport angajaților ar putea reprezenta o bună oportunitate de afacere, dacă și administrația orașului se implică, construind pistele necesare. Cum în alte țări funcționează cu mare succes servicii precum Lime sau Bird, tot astfel ar putea un astfel de business să ia naștere și să prospere și în România. De pilă, în SUA, serviciul se numește Skip.
Bateriile de pe trotinetele electrice țin cam 50 de kilometri, iar micile vehicule nepoluante ating o viteză de până la 30 de kilometri pe oră. Modalitatea de a „închiria” o trotinetă sau o bicicletă este simplă: îți descarci aplicația Skip pe telefon și comanzi o trotinetă electrică, la fel cum ai comanda un transport prin Uber. Atunci când găsești una liberă, trebuie să scanezi codul de pe ea pentru a o putea folosi. În acest fel, celorlalți utilizatori le apare că trotineta respectivă este în uz. Skip taxează doar un dolar pe oră și 15 cenți pe minut pentru o cursă. La finalul cursei, trotineta sau bicicleta poate fi lăsată aproape oriunde (desigur, nu în mijlocul drumului, ca să nu încurce) și va fi ridicată de personalul special angajat pentru a colecta vehiculele.
Este la fel de adevărat că la noi, așa cum nu avem drumuri, nu avem nici suficiente piste, iar pe șosele oamenii se pot simți în pericol. Mai mult, încă nu există siguranța că trotinetele sau bicicletele electrice nu se vor fura. Dar, cu cât va crește numărul celor care vor folosi un astfel de mijloc de transport, cu atât se va reduce numărul mașinilor în trafic, iar gradul de periculozitate se va diminua.
La rândul lor, autoritățile se vor vedea obligate să construiască piste noi dacă utilizatorii unor biciclete sau trotinete electrice sunt tot mai numeroși, cel mai bun exemplu,în acest sens, fiind capitala Olandei, Amsterdam. Acolo, doar o pătrime din cursele zilnice ale locuitorilor sunt făcute cu mașina. Majoritatea circulă cu bicicleta.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg.Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.
Sursa: www.playtech.ro