În România, cultura antrepreonrială prinde contur
Publicat de Corina Muntean, 25 martie 2019, 12:30
Majoritatea tinerilor români, elevi, studenţi şi absolvenţi îşi doresc să devină antreprenori, arată reprezentanții Consiliului Național pentru IMM-uri. Trebuie doar să li se dea șansa să nu mai fie nevoiți să plece din țară.
60% din tineri români își doresc să fie antreprenori în contextul în care absolvenții se îndepărtează tot mai mult de meserii și se angajează la stat, pentru că este o alternativă mai sigură. Preşedintele Consiliului Naţional pentru Întreprinderi Private Mici şi Mijlocii (CNIPMMR), Florin Jianu, a arătat că 6 din 10 tineri români îşi doresc să fie antreprenori, și că marea majoritate ( 98%) din cei care au propria afacere, beneficiind de Legea întreprinzătorului debutant, reuşesc să se menţină pe piaţă. Există o oarecare continuitate în ceea ce priveşte sprijinul elevilor, studenţilor şi tinerilor debutanţi în afaceri, iar România are un potenţial extraordinar în această zonă, a explicat Florin Jianu.
Potrivit sursei citate, anual în România, studenţii şi absolvenţii de universităţi pun bazele a 15.000 – 20.000 de firme. Majoritatea acestor firme își desfășoară activitatea în domeniul serviciilor, IT, mass-media, curierat sau catering, unde inițial nu este nevoie de o investiție mare. Media vârstei întreprinzătorului debutant este de 27 de ani și peste 90 % au studii superioare, acumulând o experienţă scurtă de doi-trei ani de zile după terminarea facultății, după care devin antreprenori. Din aceștia, 54 % sunt bărbaţi şi 46 % sunt femei, ceea ce demontează mitul că antreprenorul trebuie să fie neapărat de sex masculin.
Preşedintele CNIPMMR subliniază că majoritatea companiilor deţinute de tineri români, se regăsesc pe piaţă şi după trei ani de activitate, ceea ce arată grija tinerilor antreprenori faţă de firmele pe care le înregistrează și pe care le privesc ca pe proprii copii.
Antreprenoriatul a devenit în ultimii ani, un fenomen în România. Jianu crede că tinerii care pleacă din ţară pentru a lucra în străinătate, o fac ‘de nevoie, nu este o dorinţă, nu este o aspiraţie‘, iar România trebuie să stopeze exodul celei mai importante, dinamice și active forțe a societății.
În prezent, companiile românești se lupta cu una dintre cele mai mari rate ale fluctuatiei de personal în rândul angajaților tineri, și nu mai știu ce să facă pentru a-i motiva și pentru a-i reține la locul de muncă.
România este, după Siria, țara cu cea mai ridicată rată a emigrației, arată statisticile mondiale.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg.Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.
Sursa: www.agerpres.ro