Ideile de succes în afaceri vin câteodată atunci când nu te aştepţi
Publicat de Corina Muntean, 13 noiembrie 2018, 10:30
Fără să aibă legătură directă cu ceea ce făceau în mod obişnuit, o familie de doi tineri din Braşov a început o afacere care a prins mai bine decât ce făceau iniţial. Într-atât încât, în numai doi ani, au ajuns să refuze sute de solicitări.
Cei doi tineri antreprenori din Braşov se numesc Florin şi Andra Hriţuliac şi au intrat în businessul cu autorulote dintr-o întâmplare, mergând prin Europa la concursuri canine. Planul lor a fost să facă un parc de rulote pe care să le închirieze celor care s-au plictisit de călătoriile cu avionul. Prima rulotă au cumpărat-o în aprilie 2015 şi imediat au şi închiriat-o pentru 130 de euro pe zi până în anul următor, după ce au publicat un singur anunţ pe un site specializat. Descoperind potenţialul afacerii, Florin s-a grăbit să cumpere şi al doilea tip de autorulotă, un model low-cost, care a fost dat spre închiriere la fel de repede precum prima maşină, scrie businessmagazin.ro. În numai doi ani parcul lor de case pe roţi devenise prea mic pentru a răspunde tuturor solicitărilor.
În prezent, flota de rulote pe care o deţine este formată din 61 de autovehicule, dar rămâne insuficientă pentru a acoperi cererea care creşte de la an la an. Tariful de închiriere variază între 27 şi 190 de euro pe zi, în funcţie de sezon, de gama din care face parte vehiculul şi de perioada pentru care autorulota este închiriată. Durata medie de închiriere este de 10 zile, dar sunt şi clienţi care închiriază autorulote pentru 90 de zile şi revin în fiecare an. Vânzările companiei au ajuns astfel la peste 2 milioane de lei. Autorulotele firmei românești circulă 90% din timp în Europa şi mai puţin în România, deoarece tarifele de închiriere sunt destul de mari.
Tinerii antreprenori lucrează cu aproape toate firmele de leasing din România, care au fost deschise către acest concept de business. Modelul afacerii presupune ca flota de autorulote să fie schimbată după doar două sezoane de închiriere. Astfel, în luna aprilie, antreprenorii cumpără o nouă flotă de vehicule, ce vor fi schimbate în luna noiembrie a anului următor. Antreprenorii au creat şi o divizie în cadrul companiei care oferă flote de vehicule pentru alte companii din domeniu. ”Vrem să circule din ce în ce mai multe autorulote pe străzile din România, ca lumea să le vadă şi să le închirieze, pentru că eu aşa văd extinderea pieţei locale”, spune Florin Hriţuliac.
În plus, în 2019 compania va deschide simultan două noi sedii, unul la Atena şi unul la Budapesta, unde tarifele sunt mari și parcurile auto învechite, ca apoi, în următorii cinci – şapte ani, să se devolte la nivel regional pe pieţele din ţările fostei Iugoslavii. Un alt exemplu pentru care succesul de business a venit în numai 3 ani, ne demonstreaă că România rămâne o ţară a posibilităţilor nebănuite, atâta timp cât nu lipsec ideile şi voinţa antreprenorilor locali.
Sursa: www.businessmagazin.ro
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg.Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.
autor: Virgil Natea
editor: Corina Muntean