Ideile bune nu au frontiere…
Publicat de Corina Muntean, 20 octombrie 2022, 10:24
Ideile bune nu au frontiere, iar când acestea întrunesc suportul unei echipe entuziaste și a unei finanțări pe măsură, rezultatele nu întârzie să apară. Este și povestea brandului românesc ”5 to go.
Brandul românesc ”5 to go” a intrat în top 10 lanţuri de cafenele din Europa, conform clasamentului anual dezvoltat de Food Service, Europe & Middle East, lansat luna aceasta. ”5 to go” înregistrează a doua cea mai spectaculoasă creştere din Europa în număr absolut de locaţii deschise, cu 107 cafenele noi într-un an, o creştere de 44.6% faţă de anul anterior, când se clasa pe locul 12. Această evoluţie este reflectată de deţinerea unei cote de piaţă de 48,7% pe segmentul lanţurilor de cafenele în România pentru anul 2021.
Potrivit reprezentanților rețelei ”5 to go”, și în 2022, ritmul de creştere susţinută s-a menţinut, depăşind pragul de 400 unităţi la nivel naţional, cu o medie de 16 cafenele noi deschise în fiecare lună. Iar previziunile sunt ca, la finalul anului, cifra de afaceri la nivel de grup să ajungă la 24 milioane euro, aproape dublu faţă de anul trecut şi de aproape 4 ori mai mare decât valoarea din 2020. ‘5 to go” a pornit în 2015, cu viziunea unei zile în care toţi românii beau o cafea de calitate, la un preţ corect, spune Radu Savopol, cofondator al francizei.
”Până acum, sunt peste 5 milioane de români care au băut cel puţin o cafea în această rețea, dar rețeaua necesită un ritm susţinut în următorii 5 ani, care să o ajute să atingă pragul de 1,000 de cafenele la nivel local. În maraton, nu viteza startului, ci anduranţa este esenţială, iar aceasta derivă, în cazul nostru, din adaptabilitate, din flexibilitate şi creativitate. Business-ul 5 to go este format din mai mult de 220 de antreprenori, care zilnic fac ca acest brand să câştige încrederea a zeci de mii de consumatori. ”- susține Savopol.
Însă succesul rețelei nu se bazează doar pe zâmbetul cu care sunt întâmpinaţi consumatorii, de atmosfera prietenoasă din cafenea’ ci și pe facilități financiare importante pentru francizați. De pildă, în urmă cu 2 ani, antreprenorii care și-au deschis cafenele ”5 to go” au beneficiat de un an extra, fără taxă de franciză, iar cei care aveau contracte au primit o prelungire a contractului cu încă 2 ani, fără costuri pentru antreprenori.
Pentru următorii 5 ani este vizată expansiunea regională, către localităţi cu cel puţin 10.000 de persoane, dar consolidarea prezenţei internaţionale, pieţele vizate fiind Spania, Germania, Ungaria, ori cele din Bulgaria, Polonia, Republica Moldova, precum şi continuarea construirii prezenţei în retail şi a portofoliului de produse sub marca 5 to go, ca urmare a identificării de trenduri cu potenţial.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg. Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.