Idei de afaceri: spălătorie în franciză

Publicat de Corina Muntean, 25 ianuarie 2019, 10:47
Pe fondul creșterii populației în aglomerările urbane, a modificării comportamentului locuitorilor activi și a timpului disponibil tot mai redus, se nasc noi și noi afaceri care au șansă de reușită. O astfel de afacere, care a fost lansată în Spania, ar putea avea șanse să se dezvolte și la noi, dacă se găsesc întreprinzători interesați.
O spălătorie a dezvoltat o aplicație prin intermediul căreia clienții pot chema pe cineva să le ia hainele, să le spele și să le returneze curate în 48 de ore. Fondat în 2016 la Madrid, startup-ul Mr. Jeff a terminat anul 2018 cu 1.000 de francize deschise în șapte țări și a început 2019 cu atragerea unor investiții de milioane de euro. Cum funcționează afacerea: prin intermediul aplicației smart descărcată pe sisteme cu Android sau iOS ori online, clienții pot alege când și de unde doresc ca hainele să le fie preluate. În scurt timp sosește mașina care le preia pe bază de semnătură și, apoi, în cel mult 48 de ore le vor primi înapoi, curate și călcate, scrie siteul EU-startups.com. Startup-ul oferă soluții pentru toate tipurile de clienți, de la servicii la cerere, la abonamente lunare pentru utilizatorii fideli.
Conform sursei, citate de www.startupcafe.ro, Mr. Jeff a fost fondat de trei antreprenori spanioli – Eloi Gómez, Adrián Lorenzo și Rubén Muñoz – care aveau sub 25 de ani atunci când au început activitatea. Echipa lor a crescut vizibil de la an la an, având în prezent peste 150 de angajați direcți și peste 2.400 de angajați indirecți. Pe deplin satisfăcut, Eloi Gómez a declarat că modelul de afaceri și rețeaua de francize, Jeff, sunt un proiect validat într-un sector strategic, care oferă oportunitatea de a crea un model replicabil în industrii fragmentate. Pentru a se putea extinde, spaniolii au aplelat la fonduri de în vestiții. Runda de finanțare a startup-ului spaniol a fost condusă de All Iron Ventures și Addventure Fund. Până acum spaniolii au reușit să atragă 15,1 milioane de dolari. Cu banii obținuți, antreprenorii intenționează să-și consolideze prezența pe piețele existente, să se extindă pe noi piețe și să angajeze mai mulți membri ai echipei pe plan internațional. Startup-ul are plănuiește să-și extindă operațiunile în 30 de țări în cursul acestui an. Pe termen scurt, Mr. Jeff intenționează să finalizeze intrarea pe piața din America Latină prin extinderea operațiunilor sale în Panama, Costa Rica și Uruguay și, de asemenea, dorește să înceapă să creeze legături pe piețele asiatice.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg.Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.
Sursa: www.startupcafe.ro