Controale și sancțiuni OPC în urma incidentului dintr-un supermarket din Odorheiu Secuiesc

Publicat de radiomures, 1 septembrie 2017, 14:08 / actualizat: 1 septembrie 2017, 17:23
Inspectorii pentru Protecţia Consumatorului s-au autosesizat şi au declanşat controale în judeţele Harghita, Covasna şi Mureş, după ce un client nu ar fi fost servit la un supermarket din Odorheiu Secuiesc pentru că era român şi nu vorbea limba maghiară.
Comisarul şef al CRPC Braşov, Sorin Susanu, a declarat că nu e prima dată când la acest lanț de magazine sunt depistate astfel de nereguli, fiind sancționat în trecut tocmai din acest motiv:
Discutăm despre probleme care au mai existat în trecut la acest agent economic, și care a și fost sancționat cu amendă de 5000 de lei, iar din păcate, astăzi au fost descoperite de către colegii noștri probleme, și faptul că nu putea exista o exprimare coerentă în limba română a unei persoane din cadrul respectivului magazin. Acest lucru, pe lângă alte aspecte, a dus la o nouă sancțiune de 10.000 de lei.”
Potrivit datelor furnizate de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Harghita, în ultimii ani s-au înregistrat mai multe reclamaţii şi au fost aplicate sancţiuni pentru abateri de la legislaţia privind folosirea limbii române la informarea consumatorilor.
În mediul online a apărut, ieri, o înregistrare din care reise că un bărbat care dorea să cumpere mici de la un supermarket din Odorheiu Secuiesc nu a fost servit de vânzătoare pentru că ar fi fost român şi nu vorbea limba maghiară.
Deasemenea, și Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării s-a autosesizat în acest caz, informează un comunicat de presă al instituţiei.
Valeriu Russu