Guvernul a luat măsuri în scandalul facturilor eronate emise de furnizorii de gaze şi energie
Publicat de Corina Muntean, 20 ianuarie 2022, 16:11
Facturile vor fi recalculate, nu vor fi percepute penalizări, plaţile vor fi suspendate până la finalizarea refacerii facturilor şi nu se vor putea face debranşări, prevede o ordonanţă de urgenţă adoptată, astăzi, de Executiv.
Facturile la energie și gazele naturale în care nu au fost aplicate mecanismele de plafonare și compensare vor fi refăcute obligatoriu de către furnizori, a declarat, la finalul ședinței de guvern, ministrul energiei, Virgil Popescu, care a explicat că această recalculare trebuie să se facă în termen de 15 zile, fără penalități și fără debranșări.
Virgil Popescu:
Pentru a preîntâmpina posibile eventuale abuzuri ale vreunei părți față de clienți pe perioada prezentei ordonanțe de urgență de plafonare și compensare sunt interzise, practic, debranșările. Toți consumatorii casnici, pe perioada de aplicare a acestei legi, nu numai vulnerabilii, deci toți consumatorii casnici vor beneficia de interzicerea debranșării. Eu sper ca toată lumea să fie de bună credință şi să nu abuzeze de acest lucru și efectiv doar cei cărora li se întâmplă lucruri și cu adevărat nu pot să își plătească facturi. Perioada se va extinde cu încă 90 de zile după finalizarea acestei scheme de ajutor, finalizarea legii, aşa cum a fost și data trecută în lege.
Virgil Popescu a detaliat și pașii care trebuie urmați de clienții nemulțumiți de sumele existente pe facturi:
Dacă diferența de sumă este mai mare de 100 de lei, atunci, la cererea clientului, în termen de cinci zile, furnizorul are obligația de a efectua plata, dacă diferența e mai mică de 100 de lei, atunci se recuperează din factura următoare.
Scăderea plafoanelor la energie și gazele naturale, dar și creșterea limitei de consum a urmat să fie aprobată prin ordonanță de urgență săptămâna viitoare, a mai spus ministrul energiei.