Google, Microsoft, Amazon, Coca –cola, Pepsi? Uitați de ele!
Publicat de Corina Muntean, 9 septembrie 2022, 11:03
Asta pentru că trebuie să fim măcar un pic patrioți încurajând economia locală. Să alegem ce este mai bun din ea! Acolo unde se poate. Dacă chiar v-ați propus acest lucru, cu siguranță că vă interesează pe ce mărci sau branduri românești puteți pune bază.
Publicația Biz a dat publicității recent, studiul BrandRO2022 realizat de Unlock Market Research, care prezintă clasamentul celor mai puternice 50 de branduri românești în anul curent. Dacă în 2021, în plină pandemie, Borsec și Arctic ocupau prima pozitie împreună, anul acesta Arctic s-a detașat în campionul celor mai puternice branduri romanești. Următoarele două poziții sunt ocupate de Borsec și Gerovital. Studiul notează că, după o perioadă dificilă, importanța unui brand puternic a făcut diferența în fata consumatorilor. Potrivit acestuia, cele mai puternice 50 de branduri din România reușesc an de an să-și întărească poziția prin consecvență, creativitate, inovație, tehnologie și strategie. Studiul BrandRo, care măsoară puterea mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori fără a lua calcul indici financiari și comerciali.
Așadar, Top 10 național al brandurilor românești este ocupat în ordine de: Arctic, Borsec, Gerovital, eMag, Napolact, Dorna, Aqua Carpatica, Dero, Covalact și Bucovina. Analiza scoate la iveala companiile și oamenii care știu să câștige consumatorii de partea brandului lor, dar și cât de important este să investești constant și să ai o strategie de branding bine gândită ca să te impuui printre cele mai puternice branduri romanești”, declară Marta Ușurelu, owner Biz.
În ultimul an, consumatorii au fost tot mai exigenți cu brandurile românești, iar acestea sunt tot mai vulnerabile în actualul context economic. Următorul pas va fi o triere, în urma căreia vor rămâne brandurile cu adevarat relevante, cele care sunt mult mai mult decât „doar un brand românesc”. Românii nu sunt „împotriva” mărcilor românești, însă vor mai mult de la ele. De exemplu, 40% declară că vor să cumpere mai multe mărci și produse românești anul viitor, însă pentru o astfel de dinamică, consumatorii au nevoie și de opțiuni relevante.
O marcă este cu atât mai puternică din perspectiva românismului cu cât reuşeşte să-şi menţină poziţia în top, indiferent de fluctuaţiile socio-economice specifice ultimilor ani, remarcă Studiul BrandRo.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg. Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.