Focus Slovenia și Young Austrian Cinema la TIFF 2017
Publicat de radiomures, 25 mai 2017, 09:09
Focus: Slovenia include, pe lângă retrospectiva dedicată cineastului Damjan Kozole, șapte filme din cinema-ul sloven apreciate de public și critică.
O abordare surprinzătoare a unei tragedii în familie, Copacul/ The Tree, candidatul Sloveniei la Oscar 2016, este debutul Sonjei Prosenc. Un alt debut de succes propus de Slovenia la Oscar, Dușmanul clasei/ Class Enemy (r. Rok Biček) explorează tensiunile dintre un grup de studenți și profesorul acuzat că a dus la sinuciderea unuia dintre ei. Multipremiate sunt și Infernul/ Inferno – debutul în cinema al scriitorului Vinko Möderndorfer, drama unei familii de muncitori șomeri, și Siska Deluxe (r. Jan Cvitkovič), o poveste amuzantă despre succesul în afaceri și fericirea adevărată.
Un clasic, Valea păcii/ The Valley of Peace (r. France Štiglic, 1957) este drama de război care i-a adus lui John Kitzmiller trofeul pentru interpretare la Cannes, primul de acest fel oferit unui actor de culoare.
Focus: Young Austrian Cinema include opt succese festivaliere, realizate de tineri cineaști aflați la primul sau al doilea film.
Marele câștigător la Premiile industriei de film austriece din 2017, Vă mulțumim că ne-ați bombardat/ Thank You for Bombing, despre viețile de zi cu zi ale corespondenților de război din Afganistan, este debutul regizoarei Barbara Eder.
O nouă descoperire îi schimbă viața protagonistei din Supralumea/ Superwelt, interpretată de Ulrike Beimpold (Cea mai bună actriţă la Premiile industriei de film austriece 2016). Johannes Krisch (Cel mai bun actor la aceleași premii) joacă un criminal în serie devenit scriitor celebru în Jack (r. Elisabeth Scharang).
Unul dintre noi/ One of Us (r. Stephan Richter) se bazează pe o crimă care a cutremurat Austria, Nașpa/ Ugly (r. Juri Rechinsky), co-produs de Ulrich Seidl și proiectat la Rotterdam, e un studiu intens despre suferință, iar Winwin (r. Daniel Hoesl) satirizează capitalismul.
Focus Young Austrian Cinema este realizat în parteneriat cu Forumul Cultural Austriac.
Diana Gherendi