Fiscul aminteşte contribuabililor de reînnoirea certificatelor digitale
Publicat de radiomures, 17 august 2012, 00:00 / actualizat: 4 martie 2015, 14:41
De la 1 iulie 2012, toţi contribuabilii, persoane fizice şi juridice care au calitatea de angajator au obligaţia depunerii on-line a Formularului 112 privind declararea obligaţiilor de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa persoanelor asigurate.
Certificatele digitale obţinute anul trecut au expirat, fiind valabile doar un an.
Pentru reînnoirea lor, contribuabilii trebuie să se apeleze la firmele autorizate, spune purtătorul de cuvânt al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Mureş, Olivia Sântean.
Emiterea unui certificat digital costă circa 50 de euro, iar reînnoirea lui aproximativ 30 de euro.
Cu certificatul digital calificat pot fi semnate electronic şi transmise online un număr nelimitat de documente timp de un an.
Este vorba de documente în relaţia cu ANAF, CNAS, SEAP, ITM, ONRC, Monitorul Oficial, CSSP, CNVM, Depozitarul central, cât şi cu partenerii de afaceri, respectiv facturi, contracte, rapoarte, notificări, mostre ş.a.m.d.
Cristina Bulbescu