Festivalul UNTOLD își arată meritele nu doar pe plan muzical și recreativ ci și financiar
Publicat de Corina Muntean, 21 septembrie 2021, 09:52
Deși controversat prin participarea unui număr foarte mare tineri în condițiile restrictive impuse de pandemie, festivalul UNTOLD își arată meritele nu doar pe plan muzical și recreativ ci și financiar. Acesta a a adus municipului Cluj-Napoca zeci de milioane de euro, conform organizatorilor.
Organizatorii UNTOLD au anunţat că, în urma festivalului ce s-a desfășurat în perioada 9-12 septembrie, peste 35 de milioane de euro au rămas în Cluj-Napoca. Organizatorii estimează că, din totalul participanţilor la ce el 4 zile ale festivalului, respectiv peste 265.000, 25% sunt din judeţul Cluj, 15% din străinătate, iar restul de 60% au venit din toată România, iar o parte dintre ei au rămas la Cluj-Napoca.
Şi anul acesta au fost prezenţi participanţi din peste 100 de ţări, începând cu Germania, Franţa, Marea Britanie, Polonia, Ungaria, Italia, Israel şi SUA, până la ţări exotice cum ar fi Argentina, Japonia sau Brazilia. La o primă estimare, din cei peste 265.000 de participanţi, cei 200.000 veniţi din afara Clujului au cheltuit fiecare în medie, în cele 4 zile, cel puţin 175 euro, pe cazare, transport, restaurante, terase, cumpărături, vizite la muzee etc. La un calcul simplu, acest lucru înseamnă o infuzie de capital în comunitatea clujeană de peste 35 milioane euro, sunsțin organizatorii. Aceşti bani se vor regăsi apoi în impozite şi taxe locale, dar şi în încasări pentru business-urile locale sau pentru oamenii care au profitat de numărul mare de turişti prezenţi, punându-şi apartamentele sau casele la închiriat.
Organizatorii mai precizează că fac investiţii de 1,3 milioane de lei, post-festival, în amenajarea spaţiilor folosite în timpul festivalului. În Parcul Central din Cluj-Napoca, aceste lucrări constau în schimbarea unor porţiuni de gazon, supraînsămânţare, recondiţionare de alei, podeţe, rigole, bănci, toaletarea vegetaţiei şi amenajări peisagistice.
Şi pe Cluj Arena, organizatorii UNTOLD derulează lucrări ample pentru înlocuirea întregului gazon, precum şi a substraturilor care îl susţin. După cum se vede organizarea unor astfel de evenimente are darul de a capta atenția unui public potenția de pe pe întreg mapamondul, dispus să participe dar și să cheltuiască bani frumoși, care apoi se vor regăsi în economia locală și – de ce nu – națională, cu efecte benefice asupra creșterii bunăstării cetățenilor.
Este un alt fel de a face business, cu un alt grad de risc, dar profitabil.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg.Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.