FC Barcelona a ratat câştiguri de 200 milioane euro din cauza coronavirusului
Publicat de Corina Muntean, 4 august 2020, 13:09 / actualizat: 9 august 2020, 11:57
Al 2-lea cel mai valoros club al lumii, FC Barcelona a ratat câştiguri de 200 milioane euro din cauza coronavirusului, în timp ce primul, Real Madrid pierde 13 % din valoarea mărcii. Cum s-a întâmplat acest lucru și care e acum clasamentul celor mai valoroase cluburi din fotbal?
Fotbalul începe să piardă tot mai mult teren din cauza pandemiei. Și nu doar la nivel de sport și la cel de afacere. Dat fiind că accesul pe stadioane a fost interzis, sunt tot mai puține încasări la nivel de cluburi. Așa se face că unul din cele mai de succes cluburi ale lumii cu un bogat palmares intern și internațional, și al 2-lea brand fotbalistic mondial, se află în declin. FC Barcelona a pierdut în acest sezon câştiguri de aproximativ 200 milioane euro din cauza pandemiei de Covid-19. Preşedintele clubului catalan, Josep Maria Bartomeu a declarat că din 14 martie clubul nu a mai încasat nimic, fiind nevoit să-și închidă buticurile, casele de bilete şi muzeul și chiar să ramburseze partea de abonament corespunzătoare meciurilor care nu au fost disputate cu public. Clubul a răspuns la această criză prin reducerea salariilor jucătorilor şi a recurs la şomaj parţial pentru salariaţii săi. ‘Barca’, care prevedea atingerea unei cifre de afaceri de 1,1 miliarde la finalul sezonului 2020-2021, pentru prima oară în istorie, merge acum pe o valoare cu ’30 la sută mai puțin’, conform conducerii clubului.
„Dacă cineva crede că pandemia nu a avut efect se înşeală. Ea afectează cele mai mari cluburi europene şi Barcelona”, a conchis preşedintele.
În același timp clubul Real Madrid rămâne cea mai valoroasă marcă din lume, conform clasamentului stabilit de firma de consultanţă Brand Finance Football. Marca Real Madrid, cu o valoare de 1,419 miliarde euro, domină în continuare, noua campioană a Spaniei devansându-le pe FC Barcelona şi Manchester United. Clasamentul face referire la sezonul competițional 2017-2018, pe care Real Madrid l-a încheiat prin cucerirea celui de-al treilea său trofeu consecutiv în Liga Campionilor și la campania următoare când a câştigat doar Mondialul cluburilor. Însă, în absenţa unui succes important, în afara cuceririi campionatului, anul acesta, la care s-a adăugat criza provocată de noul coronavirus, valoarea mărcii clubului REAL Madrid a scăzut cu 13,8%. Chiar şi așa, madrilenii şi-au păstrat prima poziţie în ierarhia Brand Finance, devansând-o pe marea rivală FC Barcelona, a cărei marcă este estimată la 1,413 miliarde euro, în creştere cu 1,4% la sută și pe Manchester United care ocupă poziţia a treia, cu 1,314 miliarde euro. Înaintea crizei generate de noul coronavirus, Brand Finance calculase o valoare a sectorului de 20,219 miliarde euro, însă mărcile celor mai valoroase cluburi de fotbal din lume s-au diminuat cu 751 milioane euro în ultimele luni.
Top 10 cluburi de fotbal, ca valoare de marcă:
1. Real Madrid (Spania) 1,419 miliarde euro
2. FC Barcelona (Spania) 1,413 miliarde euro
3. Manchester United (Anglia) 1,314 miliarde euro
4. Liverpool (Anglia) 1,262 miliarde euro
5. Manchester City (Anglia) 1,124 miliarde euro
6. Bayern Munchen (Germania) 1,056 miliarde euro
7. Paris Saint-Germain (Franţa) 967 milioane euro
8. Chelsea (Anglia) 949 milioane euro
9. Tottenham Hotspur (Anglia) 784 milioane euro
10. Arsenal (Anglia) 719 milioane euro
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Târgu Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, 94,9 FM-Borsec, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.