Fără incidente în Mureș, la simulare
Publicat de Corina Muntean, 12 martie 2019, 16:25 / actualizat: 12 martie 2019, 18:28
La proba a doua, la matematică, s-au prezentat 9.200 de elevi de la clasele a VII-a și a VIII-a. Au lipsit de la simulare aproape 800 de elevi, dar nu au fost înregistrate nereguli, a precizat pentru RTM inspectorul școlar general adjunct Illes Ildiko:
La clasa a VII-a avem 4683 de elevi prezenți și la clasa a VIII-a, 4557. Se introduc notele doar la cererea părinților și a elevilor, și atunci tentația de a copia este minimă. Anul trecut a mai fost simulare la clasa a XI-a, pentru clasa a VII-a acuma este prima dată și consider că este binevenit, este un antrenament pentru copii, ei se obișnuiesc cu atmosfera de examen, cu modul de completare a foilor tipizate.
Elevii nu văd de ce e necesară simularea, dar cei de a VII-a spun totuși că astfel se acomodează cu rigorile examenului:
Directorul Colegiului Național Pedagogic ”Mihai Eminescu” din Tg. Mureș Dorin Lobonț, consideră că aceste simulări sunt utile, dar nu a dorit să comenteze demersul Consiliului Național al Elevilor de a boicota examenul:
Simulările sunt utile, și cred că e și punctul de vedere al asociațiilor de părinți și al elevilor, care le așteptă uneori cu emoție. Un examen nu implică doar cunoștințele la materia respectivă ci inclusiv stări fiziologice, dacă rezistă sau nu să stea trei ore, e vorba de managementul emoțional. La clasa a XI-a poți pilota o anumită variantă de subiect pentru anul următor, dacă cineva dorește schimbarea itemilor, de exemplu. Și probabil că introducerea și la clasa a VII-a ține de realizarea unui management al examenului.
Profesor de matematică, Dorin Lobonț spune că la simulări se dau în general subiecte mai grele decât la examenele propriu-zise, pentru ca elevii să fie stimulați să învețe.
Valeriu Russu