Examen pretențios pentru copiii de clasa a II-a, la Evaluarea Națională
Publicat de radiomures, 6 iunie 2016, 16:43
3.700 de elevi de clasa a II-a din județul Mureș au susținut astăzi testul scris la limba română și comunicare, în cadrul Evaluării Naționale, examinare ce are loc în premieră în sistemul românesc de învățământ.
Mâine aceștia vor susține testul de citire în limba română, iar în 8 iunie va avea loc testul de matematică.
De asemenea, elevii din rândul minorităților naționale vor susține în 9 și 10 iunie testele scris- citit în limba maternă.
În ultimele două săptămâni au susținut Evaluările Naționale și elevii de clasele a IV-a și a VI-a.
Rezultatele acestor teste nu se trec în catalog, ci stau la baza realizării unei fișe pentru fiecare elev în parte.
De asemenea, ele mai au un alt rol în curricula școlară, spune inspectorul de specialitate din cadrul ISJ Mureș, prof. Dumitru Orosan:
Calificativele nu vor fi trecute în cataloage. Rolul evaluărilor este acela de a vedea curriculumul pentru etapele următoare, dacă copilașii noștri se situează la nivelul testelor care se aplică, testelor pissa și celorlalte de tip european și sigur să se poată interveni, dacă este cazul, în modificarea curriculumului pentru clasele respective.”
Deși au doar 9 anișori, copiii au încercat astăzi primele lor emoții pentru un examen. Cu toate acestea, ei spun că s-au descurcat:
Nu a fost greu pentru mine. Au fost două exerciții foarte ușoare. Unul în care am scris un bilet și un text. Unii copii au scris cu tema la cinematograf și alții cu tema la Zoo.”
”Eu nu am avut deloc emoții pentru că am știut că cu emoțiile nu rezolvi nimic.”
”Eu am avut foarte multe emoții. Mi-a fost teamă că nu voi știi.”
”Urmează alte examinări și de abia aștept să văd textul. Sunt foarte emoționată pentru că mai avem două zile de Evaluare națională. Și eu aș vrea ca să mă duc în clasa a III-a și de aia….”
Testele au avut un nivel mediu de dificultate însă au fost cam pretențioase pentru clasa a II-a, spune învățătoare de la Școala Generală ”Tudor Vladimirescu” din Tîrgu-Mureș, Marioara Minculescu:
Testul nu a fost de dificultate sporită. A fost, putem spune, de nivel mediu doar că subiectul 2 al testului ni s-a părut puțin cam pretențios pentru clasa a II-a. Pentru un copil de clasa a II-a să formuleze un test, chiar cu întrebări ajutătoare, și să realizeze și legătura dintre acele propoziții pe care le formulează, este puțin greu, mai ales că el trebuie să se uite și să respecte anumite cerințe privind ortografia, așezarea în pagină, deci multe, multe cerințe vizează un text. Momentul la care s-a aplicat testarea mi s-a părut, la fel, mult prea târzie pentru că copiii la ora aceasta sunt deja obosiți. Sperăm ca în anii următori de aceste considerente să se țină seama și evaluările să se dea, poate sub o altă formă și la un alt moment.”
Evaluările necesită, de asemenea, multă muncă din partea învățătorilor pentru următoarea săptămână, deoarece necesită completarea mai multor formulare pentru fiecare elev în parte.
Rezultatele sunt comunicate individual elevilor și părinților, iar Ministerul Educației va realiza un raport național pe baza lor care va arăta în detaliu nivelul copiilor pe parcursul lor școlar, înainte de a ajunge la Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a.
Cristina Bulbescu