Evenimente culturale de succes la Radio România
Publicat de radiomures, 23 mai 2016, 22:26 / actualizat: 24 mai 2016, 7:13
Horia Mihail la finalul celei de-a VI-a ediţii a turneului Pianul Călător
Aplauzele ce au încununat succesul lui Horia Mihail în Turneul Pianul Călător, ajuns în 2016 la cea a VI-a ediţie, s-au auzit pe 21 mai la Dumbrăveni, ultimul dintre cele 19 oraşe în care pianistul a dus muzica lui Chopin. Ca în fiecare an, Horia Mihail a călătorit pentru a oferi publicului muzica de calitate şi de mare sensibilitate, dar şi pentru a-i face mai conştienţi pe cei responsabili de necesitatea unei infrastructuri pianistice mai bune, chiar şi în oraşele foarte mici, unde evenimentele muzicale de acest fel sunt foarte mult apreciate. La invitaţia Radio România, pianistul a pornit la drum pe 24 martie, a străbătut aproximativ 6.000 de km, susţinând concerte şi recitaluri, prestaţia sa fiind răsplătită de miile de spectatori, care au umplut sălile, cu îndelungi aplauze.
În al şaselea an de călătorie, Pianul Călător, pus la dispoziţie de Radio România, a fost lăsat în folosinţa comunităţii locale din Alba Iulia, oraş în care Horia Mihail a fost primit cu entuziasm. De aceea pianistul se va întoarce aici pe 24 mai, împreună cu flautistul Ion Bogdan Ştefănescu, pentru un recital Flautul de Aur.
Turneul Pianul Călător s-a oprit şi în spaţii neconvenţionale. Horia Mihail, însoţit de un pian de concert adevărat, a poposit în foişoarele din parcurile Herăstrău şi Cişmigiu, unde au avut loc două recitaluri în aer liber realizate cu sprijinul ARCUB. Invitaţia a fost acceptată cu mult entuziasm de melomani sau simpli trecători care au avut prilejul să asculte frumoasele lucrări romantice care au fost pe placul tuturor, indiferent de vârstă:
„E frumos şi în parc. Un altfel de Chopin”.
„Frumos. Ştiţi că muzica, e una din modalităţile de comunicare între îngeri”.
„Îl aşteptăm de multă vreme, mie îmi place foarte mult Chopin şi copiilor cred că le-a plăcut foarte mult. L-au mai ascultat acasă, deci, a fost ceva cunoscut pentru ei. Au fost şi în sala de spectacol, iar acum am venit special pentru concert”.
Copil: „Mie mi s-a părut frumos. Aş vrea să-l ascult şi mâine”.
„Se aude destul de bine. Şi mai ales că programul este foarte uşor. Chopin… să-l reauzi când te plimbi şi eşti în verdeaţa asta superbă… E absolut minunat. Ideea mi se pare foarte bună”.
La final de turneu, încărcat de energia pe care publicul i-o dă întotdeauna, Horia Mihail rememorează momentele plăcute: „Am cântat mult şi am cântat unui public numeros ceea ce mă bucură foarte mult. Nu aş putea spune că publicul a fost foarte călduros de această dată, pentru ca eu sunt un răsfăţat al publicului din România, dar iată am întâlnit un public nou, cel din Drobeta Turnu-Severin unde am debutat abia acum”.
Un eveniment Radio România.
Organizatori: Centrul Cultural Media Radio România, Asociaţia Culturală Accendo, Fundaţia Marconi. Proiect co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional (Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administraţiei Fondului Cultural Naţional. AFCN nu este responsabilă de conţinutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanţării).
Coproducători: Radio România Cultural, Radio România Regional şi TVR 2. Partener principal: ARCUB-Centrul de proiecte Culturale al Municipiului Bucureşti. Maşina oficială a turneului: Dacia. Sponsori: JTI, Sense, ALRO Slatina, Erste Private Banking-serviciu oferit de BCR. Parteneri: Senia Music, Wolf Theiss Rechtsanwälte GMBH, Kronospan Sebeş, Mercure Bucharest City Center.
Parteneri culturali: Orchestrele şi Corurile Radio România, Primăria municipiului Bucureşti, Sala cu orgă din Chişinău, Radio Chişinău, Casa de cultură din Roman, Primăria Municipiului Roman, Filarmonica de stat din Iaşi, Muzeul Vasile Pârvan din Bârlad – Pavilionul Marcel Guguianu, Teatrul Jean Bart din Tulcea, Primăria din Tulcea, Teatrul muzical Nae Leonard din Galaţi, Filarmonica de stat din Braşov, Filarmonica de stat din Sibiu, Centrul Cultural Drăgan Muntean Deva, Filarmonica de stat din Piteşti, Centrul de proiecte culturale Aurel Stroe din Buşteni, Centrul cultural Eugen Ionescu din Slatina, Teatrul Naţional din Caracal, Asociaţia Fii şi Prietenii Caracalului, Palatul Culturii Teodor Costescu Drobeta Turnu Severin, Teatrul Municipal Aureliu Manea din Turda, Asociaţia Rei Culturae Fautores, Casa de cultură din Alba Iulia, Filarmonica de stat din Oradea, Filarmonica de stat din Cluj, Catedrala Armenească din Dumbrăveni.
Parteneri media: Radio România Actualităţi, Radio România Muzical, Media Trust, România Liberă, România TV, Caţavencii, Observator Cultural, Şapte Seri, Bussines Review, Ziare.com, Accent TV, agentiadecarte.ro.
* * *
Gaudeamus Oradea 2016, un eveniment peste aşteptări
La pomul lăudat, dacă se numeşte Gaudeamus, merită să vii cu sacul. Cu siguranţă va fi plin la plecare. Valabil în proporţie de 100% pentru ediţia din acest an a Târgului Gaudeamus Oradea, care s-a încheiat ieri şi care s-a bucurat de o primire călduroasă din partea publicului orădean. Vremea frumoasă, miile de titluri prezente în incintă, ofertele imbatabile ale participanţilor şi un program consistent de evenimente au adus la târg peste 17.000 de orădeni dornici să savureze atmosfera specifică unui loc dedicat Cărţii.
Organizat în acest an de Radio România (Centrul Cultural Media şi Radio Cluj), Primăria Municipiului Oradea şi Asociaţia pentru Promovarea Turismului din Oradea şi regiune, Târgul Gaudeamus Oradea, cea mai nouă componentă a Caravanei Gaudeamus, a avut loc în intervalul 18 – 22 mai în parcul 1 Decembrie şi s-a desfăşurat sub semnul aniversării a 150 de ani de la debutul lui Mihai Eminescu în paginile revistei Familia.
Preşedintele de onoare al Târgului Gaudeamus Oradea 2016 a fost Lucian Silaghi, directorul Direcţiei Judeţene pentru Cultură Bihor, cel care a iniţiat şi a organizat evenimentele care au ilustrat tema acestui an.
Trofeele Gaudeamus, decernate în cadrul festivităţii care a avut loc duminică, 22 mai, au fost:
Trofee acordate prin Votul Publicului:
Trofeul Gaudeamus: locul 3 – Editura RAO, locul 2 – Editura Niculescu şi locul 1 – Editura Trei.
Cea mai râvnită carte a târgului a fost desemnat volumul Biblia pierdută de Igor Bergler, publicat de Editura RAO şi vândut la târg, conform reprezentanţilor editurii într-un tiraj estimat de 140 de exemplare.
Trofeul Presei, ai căror câştigători au fost desemnaţi de către vizitatorii care au menţionat instituţii mass-media drept sursă de informaţii despre târg, a fost câştigat de: cotidianul Jurnal Bihorean – secţiunea publicaţii, postul Radio Vocea Evangheliei – secţiunea radio, postul Digi 24 Oradea – secţiunea TV şi website-ul www.eBihoreanul.ro – secţiunea online. Dat fiind statutul de organizator al instituţiei, voturile numeroase acordate posturilor Radio România nu au fost luate în considerare.
Premiul Miss Lectura a fost câştigat de Diana Gavriş, elevă în clasa a XI-a la Colegiul Naţional Emanoil Gojdu din Oradea. Premiul a fost oferit de Casa de Modă Ilinca din Craiova şi de Avon Cosmetics.
O diplomă specială a fost acordată lui Valentin Ajder, directorul Editurii Eikon, pentru programul de evenimente consistent şi diversificat pe care l-a susţinut de-a lungul întregului târg.
Pe parcursul celor cinci zile ale evenimentului, vizitatorii au avut ocazia să participe la Tombola Gaudeamus, organizată pe baza buletinelor pentru Votul Publicului. Cele aproape 30 de premii, constând în sume de bani (Asociaţia Club Lions 22 Oradea), produse cosmetice (Avon Cosmetics), permise de intrare la Aqua Park President (Hotel President Băile Felix) şi vouchere pentru pizza (Select Catering Oradea), au fost oferite de către companii orădene.
Gaudeamus Oradea 2016 în cifre:
- Peste 17.000 de vizitatori (comparativ cu 15.000 la ediţiile precedente);
- 66 de participanţi, cu 43 de standuri, reprezentând principalele categorii active pe piaţa de carte şi educaţie din România – edituri, agenţii de difuzare de carte şi produse multimedia, instituţii de învăţământ, edituri străine reprezentate de către distribuitori de carte;
- o suprafaţă record de peste 400 mp de standuri;
- peste 30 de evenimente propuse de către organizator şi expozanţi şi adresate unui public variat ca domenii de interes şi vârstă – circa 200 de volume donate de către vizitatori pentru proiectul Cărţile se întorc acasă.
Proiecte Radio România – Gaudeamus derulate la Târgul Gaudeamus Oradea 2016
Invitaţi de nota 10: Olimpicii României, proiectul prin care postul public de radio promovează şi recompensează performanţele obţinute pe plan internaţional de către reprezentanţii la vârf ai învăţământului românesc a avut la Oradea, ca protagonişti, patru reprezentanţi ai oraşului gazdă: Árva Norbert-Ákos, Divin Péter (Liceul Teoretic Ady Endre), Teodora Groza (Colegiul Naţional Mihai Eminescu) şi Kun Édua Boróka (Liceul Teologic Reformat Lorántffy Zsuzsanna). Premiile au fost oferite de Automobile Dacia, BRD Groupe Société Générale, editurile Casa Radio, Corint, Nemira, Niculescu şi Byton Music.
Cărţile se întorc acasă, campanie care are ca principal obiectiv constituirea, prin donaţii din partea expozanţilor şi a vizitatorilor, a unui fond de carte, are în acest an ca beneficiar Asociaţia Dedalis din comuna Balc, organizaţie care face demersuri pentru înfiinţarea unei biblioteci a comunităţii.
Miercuri, 18 mai, peste 350 de elevi de la Colegiul Naţional Mihai Eminescu au refăcut prin intermediul unui lanţ uman format între pavilionul Gaudeamus din parcul 1 Decembrie şi bustul lui Iosif Vulcan, traseul pe care poezia De-aş avea a tânărului Eminescu l-a parcurs în urmă cu 150 de ani, de la Cernăuţi la redacţia revistei Familia.
Joi, 19 mai pe strada Republicii, în zona pietonală, a avut loc Parada personajelor literare susţinută de liceenii de la Colegiul Naţional Mihai Eminescu, cu sprijinul Teatrului Regina Maria Oradea.
Târgul Gaudeamus Oradea – un eveniment organizat de Radio România, Primăria Municipiului Oradea şi Asociaţia pentru Promovarea Turismului din Oradea şi regiune
Parteneri principali: BRD Groupe Société Générale, Vodafone România, Automobile Dacia Parteneri: Avon Cosmetics, Hotel President Băile Felix, Casa de Modă Ilinca din Craiova, Select Catering Oradea, Asociaţia Club Lions 22 Oradea, Teatrul Regina Maria Oradea, Colegiul Naţional Mihai Eminescu Oradea. Parteneri media: mediaTRUST, Oradea Info, Bihoreanul.
Alte detalii privind această ediţie a Târgului Gaudeamus Oradea, la Secretariatul Gaudeamus. Persoană de contact: Connie Chifor (tel. 0745.109.649, e-mail connie@gaudeamus.ro).