Mureș: Studiu despre activitatea online a firmelor mari
Există o strânsă legătură între cifra de afaceri a unei companii și prezența acesteia pe platformele de socializare, iar cu cât afacerea este mai mare, se vede că firmele apelează la specialiști în social media pentru a-și promova produsele și serviciile.
Aceasta este una dintre concluziile studiului realizat de un sociolog din Tîrgu Mureș, care a urmărit activitatea online a celor mai mari 210 societăți comerciale din țara noastră.
Datele au fost prezentate la prima conferință a creatorilor de conținut online din România care a avut loc ieri la Tîrgu Mureș.
Cercetarea a fost condusă de sociologul târgumureșean Mircea Munteanu care a urmărit prezența pe rețelele de socializare a celor mai profitabile firme din fiecare județ al țării.
Sociologul Mircea Munteanu arată că multe dintre companii chiar dacă au pagini online nu le știu utiliza pentru a-și crește afacerea. 40% dintre firme nu au postat nimic timp de 7 zile, fiind deci inactive. Doar un sfert din postări sunt despre produse și servicii, iar aici intervine rolul specialiștilor.
Consultantul în social media Cristian China Birta spune că tot specialiștii sunt cei care îndrumă firmele spre utilizarea intermediarilor, adică a platformelor aparent nonpublicitare și a formatorilor de opinie, care pot fi bloggeri, vlogări și diverse persoane publice.
Sursa: RRA/Marcela German